• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 5 مهر 1403
کد مطلب : 235895
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/pg0JX
+
-

واریز سود سهام عدالت لَنگ شرکت مپنا

تأخیر در واریز سود سهام عدالت وارد چندمین‌ ماه خود شده است؛ سودی که برای نخستین‌بار در تاریخ سهام عدالت سه‌مرحله‌ای شده است.
واریز سود مرحله نخست و دوم به‌ترتیب در ابتدای زمستان و انتهای سال گذشته انجام شد و از آن زمان تا‌کنون بیش از 7‌ماه است که سهامداران عدالت منتظر دریافت سود مرحله سوم خود هستند‌ که فعلا خبری از آن نیست.
در حالی سهامداران عدالت، سود سهام مجامع سال‌1401 خود را به‌طور کامل دریافت نکرده‌اند که بخش قابل‌توجهی از مجامع سال‌1402 شرکت‌ها نیز برگزار شده ‌‌و رفته‌رفته باید سهامداران سود این مجامع را دریافت کنند.
با وجود اینکه مجید عشقی، رئیس قبلی سازمان بورس و احسان خاندوزی، وزیر پیشین اقتصاد قول پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت تا پایان خردادماه امسال را داده بودند، حالا اما این تأخیر به مهرماه کشیده شده است.آن‌طور که مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفته، در مجموع تاکنون برای پرداخت مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت 24.5هزار میلیارد تومان پول واریز شده است که اگر مبلغ باقیمانده هم به آن اضافه شود، حدود 25هزار میلیارد تومان سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت خواهد بود. تنها شرکت مپنا برای عملکرد سال‌1401 حدود 500میلیارد تومان بدهی دارد که تاکنون پرداخت نشده است.

۵ بار مکاتبه با «مپنا» برای دریافت سود سهام عدالت
به گزارش همشهری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس از انجام مکاتبات سپرده‌گذاری مرکزی با شرکت ‌مپنا‌ برای پرداخت سود سهام عدالت خبر داد و تأکید کرد: هفته گذشته سپرده‌گذاری مرکزی برای پنجمین‌بار با شرکت ‌مپنا‌ مکاتباتی داشته است.
ولی‌الله جعفری پیش از این نیز اعلام کرده بود: برای آن دسته از شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را پرداخت نکرده باشند، گزارش تخلف تهیه و ابلاغ شده است.
البته جعفری به این موضوع هم اشاره کرد که پرداخت‌نشدن سود سهام از سوی شرکت ‌مپنا‌ به‌دلیل دریافت‌نشدن مطالبات مپنا از مجموعه وزارت نیرو بوده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید