• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 5 مهر 1403
کد مطلب : 235810
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vgAGL
+
-

خانه‌موزه شهید‌مهدی‌پور

خانه‌موزه شهید‌مهدی‌پور



یادگاری‌های شهید
شهید سیروس مهدی‌پور معلم ریاضی بود که به بچه‌ها قرآن هم درس می‌داد. او سال‌ها در مدارس محله کن و روستا‌های سولقان و امامزاده داوود(ع) تدریس مي‌کرد و زمانی که به جبهه رفت دانشجوی دانشگاه شهیدبهشتی بود. در خانه‌موزه شهید سیروس مهدی‌پور اتاقی به وسایل شهید اختصاص داده شده است. در و دیوار این اتاق پر است از عکس، پلاک، تسبیح و لوح تقدیر و در کنار همه اینها تابلویی وجود دارد که خانواده با جان و دل از آن محافظت می‌کنند. محتویات جیب شهید در هنگام شهادت، تکه‌ای از لباسش، ساعت مچی با عقربه‌های ثابت‌شده روی ساعت
15: 9دقیقه، یک نخ و سوزن مشکی، یک قاشق استیل، یک 500تومانی همراه با یک سکه کوچک، یک جاسوئیچی و دفترچه کوچک یادداشت در این تابلو قرار دارند که حال هر بیننده‌ای را دگرگون می‌کند.

خانه قرآنی و مدرسه روایتگری
گوشه حیاط خانه‌موزه، اتاقک کوچکی قرار دارد که درش به کوچه باز می‌شود. این اتاقک مغازه ساعت‌سازی پدر شهید بوده است. بنای خانه قدیمی و 2طبقه است. هرچند این خانه به‌عنوان خانه‌موزه شناخته می‌شود، اما فعالیت‌های فرهنگی مختلفی در آن برگزار می‌شود. در واقع اینجا خانه فرهنگی و قرآنی شهرک چشمه محسوب می‌شود. کلاس‌های آموزش قرآن در این خانه برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. یکی دیگر از فعالیت‌های فرهنگی در این خانه‌موزه، راه‌اندازی مدرسه روایتگری دفاع‌مقدس در تابستان‌هاست که با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با رشادت‌ها و ایثار شهدای جنگ تحمیلی برگزار می‌شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید