• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 4 مهر 1403
کد مطلب : 235789
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/j2lDz
+
-

زندگی پناهگاهی اسرائیلی‌ها

زندگی پناهگاهی اسرائیلی‌ها

حملات موشکی حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی فلسطین باعث شده تا بیش از نیم‌میلیون صهیونیست مجبور به فرار به پناهگاه‌ها شوند. این آمار را روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارانوت اعلام کرده است. همزمان شبکه۱۲ تلویزیون عبری هم تأکید کرده که ۴صهیونیست حین فرار به پناهگاه‌ها زخمی شده‌اند.
برمبنای گزارش رسمی نهاد عبری icej، حدود 30درصد از اسرائیلی‌ها در مجاورت مرزهای سوریه، لبنان و غزه زندگی می‌کنند و براین اساس این مناطق دارای بیشترین پناهگاه‌های جنگی و بمباران‌های هوایی از ترس حملات احتمالی است. از سوی دیگر ترس از حملات همیشگی به اسرائیل باعث شده تا این رژیم دارای بیشترین تعداد پناهگاه‌ها در جهان به‌نسبت جمعیت و وسعت باشد، چون همیشه صهیونیست‌ها زیر سایه ترس از جنگ به ‌سر می‌برند:

  پناهگاه‌ لوکس: 2سال پیش شهرداری تل‌آویو پناهگاه جدیدی را برای برخی افراد ایجاد کرد که فضایی را برای تقریبا 150نفر جهت خواب، دوش گرفتن، غذا خوردن و دریافت مشاوره و معاینات پزشکی فراهم می‌کرد. مراکز مشابه این پناهگاه اما بسیار محدود است و سایر پناهگاه‌های رژیم صهیونیستی فاقد امکانات اولیه هستند و فقط شامل اتاق‌های بتونی‌اند.
  اجباری شدن ساخت پناهگاه: براساس گزارش‌ها در هر‌ساختمان و یا آپارتمانی که طی 15سال گذشته در مناطق اشغالی فلسطین ساخته شده‌اند اتاقی وجود دارد که به‌ عنوان یک پناهگاه در بمباران هوایی و حملات موشکی استفاده می‌شود. این اتاق‌های سرپناه خانگی برای استفاده روزمره هم راه‌اندازی شده‌اند ولی برای مواقعی که آژیرهای خطر به صدا درمی‌آیند کاربری پناهگاهی دارند. این گزارش را انجمن مسیحیان و یهودیان اسرائیل اعلام کرده و افزوده که ساخت پناهگاه برای همه ساختمان‌ها اجباری شده است.
  کمبود پنا‌هگاه: در عین حال در شمال مناطق اشغالی به‌شدت کمبود پناهگاه وجود دارد. براساس گزارش جروزالیم‌پست، شمال اسرائیل به 3 هزار پناهگاه جدید نیاز دارد، اما فقط 300پناهگاه استاندارد موجود است که این تعداد به سختی 10درصد نیاز ساکنان را پوشش می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید