• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 4 مهر 1403
کد مطلب : 235772
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Rgx90
+
-

نوشدارو بعد از مرگ آلمان

نوشدارو بعد از مرگ آلمان

2ماه پس از حذف آلمان به‌دست اسپانیا در مرحله نیمه‌نهایی یورو2024، یوفا اعتراف کرد که داور آن مسابقه اشتباهی مرگبار مرتکب شده بود. در وقت اضافه اول که بازی یک - یک مساوی پیش می‌رفت، شوت جمال موسیالا درون محوطه جریمه اسپانیا به‌دست باز مارک کوکوریا برخورد کرد اما داور و کمک‌داور ویدئویی به این پنالتی واضح اعتنایی نداشتند. آنتونی تیلور، داور انگلیسی آن مسابقه بود که به هر دلیلی ترجیح داد آن پنالتی را نادیده بگیرد؛ پنالتی‌ای که برای هر بیننده‌ای واضح بود. حالا مطابق جدید‌ترین دستور‌العمل یوفا، اگر مدافع در یک موقعیت گلزنی، با دست مانع توپ شود، خطای پنالتی رخ داده و در این صحنه نیز دست مدافع اسپانیا به اندازه کافی به بدنش نزدیک نبود و باید‌‌ آن مورد خطای پنالتی تلقی می‌شد.
تیم‌های انگلیسی از دست آنتونی تیلور چه می‌کشند؟! اگر آن اشتباه رخ نمی‌داد، آلمان با حذف اسپانیا به فینال صعود می‌کرد و احتمالا قهرمان می‌شد و تونی کروس تنها جامی را که در عمر پرافتخارش نبرده بود، به‌دست می‌آورد و حالا به‌جای وینیسیوس می‌توانست در سال خداحافظی‌اش از فوتبال، توپ طلای اروپا را هم ببرد. آلمان هم با 4قهرمانی و 3نایب‌قهرمانی بالاتر از اسپانیا (4قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی) پرافتخارترین تیم ادوار یورو می‌شد.

واکنش تونی کروس به بیانیه یوفا: «3سال طول کشید تا یوفا متوجه شود آن صحنه هند بوده؛ چیزی که همگان برای فهم آن به یک ثانیه زمان نیاز داشتند. حالا من می‌توانم خودم را قهرمان اروپا خطاب کنم؟ نه، چون آن صحنه را پنالتی نگرفتند و این جام دیگر تا ابد در دستان اسپانیا خواهد ماند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید