• چهار شنبه 25 مهر 1403
  • الأرْبِعَاء 12 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 16
چهار شنبه 4 مهر 1403
کد مطلب : 235735
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/2R55P
+
-

انجام 300پژوهش در یک سال

محمد سرابی ؛ روزنامه‌نگار

مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران در چند سال گذشته فعالیت‌های خود را توسعه داده و پژوهش‌های متعددی را در حوزه مدیریت شهری به سرانجام رسانده است. عطاءالله رفیعی‌آتانی ، رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران دراین‌باره می‌گوید: برخی به فاصله عملگرایی شهرداری و فضای پژوهشی و علمی انتقاد دارند؛ به همین دلیل در مرکز مطالعات سعی می‌کنیم این‌دو را به هم برسانیم. مرکز مطالعات و مراکز مشابه آن، کارکرد تولید دانش در نقطه اتصال امور نظری و امور اجرایی دارند.» او اطلاعاتی درباره فعالیت‌های اجرایی این‌مرکز ارائه می‌دهد.

300پروژه تحقیقاتی
 امسال بیش از ۳۰۰پروژه علمی برای مرکز مطالعات تعریف شده‌است. مرکز از شهرداری سفارش می‌گیرد و به پژوهشگران ارجاع می‌دهد. ۷۰میلیارد تومان بودجه امسال مرکز مطالعات است که طبق قانون بودجه، عناوین آن در شورای شهر تصویب شد. سال‌گذشته این میزان 50میلیارد تومان بود.

رشد سطح علمی
سطح سازمانی مرکز مطالعات در  این دوره عملا جایگاهی هم‌وزن یکی از معاونت‌ها پیدا کرد. گروه‌های علمی دوبرابر شدند و ۱۰۰پست سازمانی اضافه کردیم. ۷گروه فرهنگی‌اجتماعی داریم که قبلا فقط یک گروه بود.

من شهردارم
 پروژه من شهردارم بر این مبنا طراحی شد که شهروندان تهرانی نباید فقط در زمان انتخابات شورای شهر در سیاست‌های شهری نقش داشته باشند؛ بلکه باید بتوانند در هر زمانی نظرات خود را درباره برنامه کاری شهرداری بیان کنند. در دوره دوم تعداد شرکت‌کنندگان به بیش‌از یک‌میلیون نفر رسید و در همایش جهانی بریکس به میزبانی مسکو نیز برنده شد.

حمایت از تحقیقات دانشگاهی
مرکز مطالعات از همه پایان‌نامه‌های حوزه مدیریت شهری حمایت می‌کند. برای پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد و دکتری مبالغی به دانشجویان پرداخت می‌شود و مالک پایان‌نامه هم نمی‌شویم تا امکان استفاده از آن برای دیگران فراهم باشد. ‌استادان نیز برای فرصت مطالعاتی خود می‌توانند از امکانات این مرکز استفاده کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :