• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 4 مهر 1403
کد مطلب : 235696
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qjv33
+
-

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک درباره خرید لباس به زوج‌ها توضیح می‌دهد

راسته‌های خرید لباس‌های عروس و داماد

راسته‌های خرید لباس‌های عروس و داماد

انتخاب لباس عروس و کت‌وشلوار دامادی یکی از به‌یادماندنی‌ترین مخارجی است که زوج‌های جوان زیر بارش می‌روند. با توجه به تنوع مدل‌ها، برندها و قیمت‌ها، انتخاب مناسب می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد. ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک در گفت‌وگو با همشهری ضمن‌معرفی راسته‌های معروف فروش کت‌وشلوار و لباس عروس در تهران اطلاعات مفیدی در مورد قیمت‌ها، تنوع مدل‌ها و نکات مهم هنگام خرید ارائه می‌دهد.


راسته کت‌و شلوار دامادی
تقریبا اکثر کت‌و‌شلوارفروشی‌ها لباس دامادی نیز برای ارائه دارند. رئیس اتحادیه پوشاک می‌گوید: یکی از اصلی‌ترین راسته‌های فروش کت‌وشلوار دامادی در خیابان ولیعصر(عج)، از تقاطع طالقانی تا خود میدان ولیعصر واقع شده است. یکی دیگر از راسته‌ها در خیابان جمهوری قرار دارد که از ابتدای خیابان 30تیر شروع می‌شود و تا حد فاصل میدان بهارستان امتداد دارد. البته در خیابان‌های جردن و میرداماد نیز قسمتی به فروشندگان کت‌وشلوار دامادی اختصاص دارد که البته بیشتر برندهای معروف و گران‌قیمت در این مکان‌ها به فروش می‌رسند و مشتری‌های خاص خود را دارند.

لباس عروس وارداتی
برخی‌زوج‌های‌جوان‌نیزتمایل‌به‌خرید‌لباس‌عروس‌خارجی ‌دارند که رئیس اتحادیه پوشاک درباره واردات لباس عروس توضیح می‌دهد: تا چند سال پیش یک‌سری لباس عروس از کشورهای چین و ترکیه به کشور وارد می‌شد؛ اما در حال حاضر این واردات تقریبا به صفر رسیده است چون افراد ترجیح می‌دهند لباس را به شکل حضوری به دوزنده سفارش بدهند تا خیال‌شان درباره اندازه راحت  باشد.

قیمت کت‌وشلوار دامادی
محدوده قیمت کت‌وشلوار دامادی متغیر است  شیرازی دراین‌باره می‌گوید:   اگر بخواهیم یک کت‌وشلوار ارزنده تهیه کنیم، باید حداقل 5میلیون تومان و حداکثر 30میلیون تومان پرداخت کنیم. کت‌وشلوار مانند لباس عروس اجاره داده نمی‌شود؛ چراکه لباس عروس فقط یکی دو شب در مراسم عروسی قابل استفاده است اما کت‌وشلوار ممکن است سال‌های سال و در مراسم مختلف قابل استفاده باشد.

لباس عروس، چند؟
قیمت لباس عروس تفاوت چندانی با قیمت کت‌وشلوار ندارد وشیرازی دراین‌باره توضیح می‌دهد:  از حدود 5 تا 30میلیون تومان در نوسان است. اجاره لباس عروس هم قیمت بالایی دارد؛ مثلا نرخ اجاره یک لباس عروس 30میلیون تومانی برای یک شب حدود 20میلیون تومان است. قیمت بالای اجاره دلایلی دارد، مانند اندازه‌کردن مجدد این لباس. درواقع هربار لباس عروس برای فرد اجاره‌کننده مجددا توسط خیاطان ماهر اندازه می‌شود.
البته لباس عروس گران‌تر از 30میلیون تومان هم داریم. مثلا تعدادی مزون در خیابان جردن هستند که کار دوخت لباس عروس انجام می‌دهند و قیمت یک دست لباس عروس در این مزون‌ها بسیار بالاست و گاهی تا 100میلیون تومان نیز می‌رسد.

راسته‌های لباس عروس
رئیس اتحادیه پوشاک درباره  راسته‌های فروش لباس عروس می‌گوید: چهارراه جمهوری اصلی‌ترین بورس لباس عروس در پایتخت است. این راسته در خیابان ولیعصر از چهارراه جمهوری آغاز می‌شود و تا چهارراه لبافی‌نژاد امتداد دارد. در این منطقه ده‌ها مرکز خرید و تولید لباس عروس فعالیت می‌کنند. در این راسته می‌توان بیشترین تنوع را در لباس‌عروس دید و قیمت‌ها را نیز بررسی کرد. یکی دیگر از راسته‌های تولید و فروش لباس عروس در میدان استقلال، خیابان رفاهی قرار دارد.

ارزان‌ترین و گران‌ترین راسته‌های کت‌وشلوار دامادی
ابوالقاسم شیرازی درباره تفاوت قیمت‌ها در راسته‌های متفاوت توضیح می‌دهد: هرچه به سمت جنوب شهر برویم، قیمت‌ها پایین‌تر است؛ مثلا قیمت‌ها در خیابان جمهوری کمی کمتر از خیابان ولی‌عصر است. اگر کسی بخواهد کت‌وشلوار دامادی را ارزان‌تر از این 2راسته بخرد، باید به خیابان باب‌همایون مراجعه کند. این راسته از خیابان باب‌همایون تا خیابان صوراسرافیل امتداد دارد. راسته‌های کت‌وشلوار دامادی با قیمت ارزان‌تر از 3راسته قبلی، در خیابان امامزاده حسن(ع)، میدان امام حسین(ع) در خیابان مازندران و در بازار دوم نازی‌آباد قرار دارند. کسانی که قصد خرید کت‌وشلوار با قیمت ارزان را دارند باید به این 3راسته مراجعه کنند.

راهنما
8نکته خرید لباس ‌عروس


اگر قصد دارید لباس عروس خود را بدوزید، حداقل 2‌ماه قبل از شب عروسی باید سفارش خود را ثبت کنید. اگر مایلید لباس عروس خود را آماده از بازار بخرید، بهتر است چند روز زمان برای جست‌وجو درنظر بگیرید.

متناسب با سایز خود خرید کنید
بهتر است، لباسی متناسب با سایز فعلی خود انتخاب کنید. اگر قصد فروش لباس عروس خود را داشته باشید، مدل‌هایی که قابلیت تغییر سایز دارند گزینه‌های بهتری هستند.

لباس عروس ساده
لباس عروس‌ها نیز با توجه به مد روز تغییر می‌کنند. برای همین هر چه لباس شما ساده‌تر باشد زیبایی آن در طول زمان بیشتر حفظ خواهد شد.

بودجه خود را مشخص کنید
لباس عروس را می‌توانید با طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها در بازار پیدا کنید. براساس بودجه‌ای که دارید می‌توانید دایره جست‌وجوی خود را محدود کنید. این کار در نهایت سرعت انتخاب و خرید را برای شما بالا می‌برد.

از فروشگاه‌های ارزان شروع کنید
برای کاهش هزینه‌ها و خرید لباس عروس با کمترین هزینه ممکن بهتر است جست‌وجو را از فروشگاه‌های ارزان شروع کنید، زیرا ممکن است در یکی از همین فروشگاه‌ها مدل مورد نظر خود را پیدا کنید.

مواقع خاص و تخفیف‌ها را درنظر بگیرید
در برخی از مواقع، سالن‌ها برای فروش لباس عروس تخفیف قابل توجهی ارائه می‌دهند. می‌توانید از زمان حراجی‌های سالن‌های لباس عروس با جست‌وجو در اینترنت اطلاع یابید.

انتخاب رنگ لباس
درست است که پوشیدن لباس عروس رنگی اشکالی ندارد اما در همه جای دنیا عروس لباسی با رنگ سفید یا نباتی می‌پوشد. در نتیجه لباس و رنگی را انتخاب نکنید که با گذشت زمان چشم دیدن عکس‌های روز عروسی‌تان را نداشته باشید.

با توجه به فصل لباس عروس انتخاب کنید
اگر زمان جشن ازدواج‌تان در بهار، تابستان یا فصول زمستان و پاییز است، انتخاب لباس مناسب فصل عاقلانه‌تر است.

برای انتخاب فقط به عکس لباس‌ها بسنده نکنید
برای انتخاب لباس عروس فقط ژورنال‌ها را نگاه نکنید، بهتر است به فروشگاه‌ها بروید تا بتوانید جنس لباس‌ها را لمس کنید.











 

این خبر را به اشتراک بگذارید