• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 3 مهر 1403
کد مطلب : 235689
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/j2l3W
+
-

ضربه کاری لبنانی‌ها به شمال تل‌آویو

مقاومت لبنان در پاسخ به بمباران غیرنظامیان در جنوب این کشور، شهرک‌های شمال تل‌آویو را موشک‌باران کرد

ضربه کاری لبنانی‌ها به شمال تل‌آویو

حزب‌الله لبنان در واکنش به حملات وحشیانه رژیم‌صهیونیستی به جنوب لبنان، حملات گسترده‌ای به سرزمین‌های اشغالی را آغاز کرده است. طی این حملات، حزب‌الله لبنان برای نخستین‌بار مرکز سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار داد و به شمال تل‌آویو حمله کرد.
در سراسر مناطق شمالی و مرکزی رژیم‌صهیونیستی، وضعیت هشدار و آماده‌باش صادر شده است و صهیونیست‌ها به پناهگاه‌ها فرار کرده‌اند. منابع محلی گزارش داده‌اند كه حملات حزب‌الله لبنان بسیار شدید و بی‌سابقه بوده است. پایگاه واللا خبر داده که آژیر خطر در مناطق نزدیک به فرودگاه بن‌گوریون نيز به صدا درآمده است.

فرار رو به جلوی اسرائیل
سخنگوی ارتش رژیم‌صهیونیستی در نخستین واکنش به تجاوز گسترده این رژیم به مناطق جنوبی لبنان اذعان کرد: اوضاع در جبهه شمالی اسرائیل بسیار سخت است. دانیل هاگاری ضمن انکار واقعیت‌ها درباره قتل‌عام غیرنظامیان در مناطق جنوبی لبنان مدعی شد: ما به زیرساخت‌هایی که حزب‌الله در طول سال‌ها در لبنان ساخته است، حمله می‌کنیم. ما دامنه عملیات خود را در جبهه شمالی طبق برنامه‌ریزی جدید گسترش خواهیم داد.

نتانیاهو: روزهای سختی در پیش داریم
حزب‌الله لبنان بار دیگر به شهر حیفا حمله کرد و مجموعه کارخانجات صنایع نظامی رافائل را که بازوی اصلی ارتش رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، هدف قرار داد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهونیستی نیز طي سخنانی اذعان کرد كه روزهای سختی در پیش داریم و اسرائیل در حال تغییر موازنه قوا در شمال است. وی همچنين مدعی شد که فشار نظامی علیه حزب‌الله لبنان ادامه خواهد داشت.

استفاده حزب‌الله از موشک‌های دوربرد برای نخستین‌بار
روزنامه تایمز‌ آو اسرائیل اظهار داشت كه حزب‌الله از زمان آغاز جنگ برای نخستین‌بار از موشک‌های دوربرد استفاده کرده است. در موج اخیر حمله، حزب‌الله در ۴مرحله با موشک‌های میان‌برد و برد بلند، نقاط بسیاری در جنوب و شرق حیفا، همچنین شرق تل‌آویو و نزدیکی فرودگاه بن‌گوریون را هدف قرار داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید