• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 3 مهر 1403
کد مطلب : 235665
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/KOnpr
+
-

پزشکیان: ترور شهید هنیه بدون پاسخ نخواهد ماند

دیپلماسی
پزشکیان: ترور شهید هنیه بدون پاسخ نخواهد ماند

گفت‌وگو با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی نخستین برنامه رئیس‌جمهور در جریان سفر 3‌روزه به نیویورک به‌منظور شرکت در مجمع‌عمومی سازمان‌ملل بود. مسعود پزشکیان در این نشست به سوالات نمایندگان رسانه‌های آمریکایی و بین‌المللی پاسخ داد.
دراین نشست مدیران و خبرنگاران رسانه‌هایی از جمله ان.بی.سی،
ای.بی.سی نیوز، سی.ان.ان، نیویورکر، واشنگتن‌پست، آسوشیتدپرس، رویترز، فرانس‌پرس و... حضور داشتند و به طرح سوال‌هایی درباره مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند. عراقچی، ظریف، سنایی، امیرسعید ایروانی، قائم‌پناه و طیب‌نیا از جمله چهره‌هایی بودند که در کنار پزشکیان حضور داشتند.
پزشکیان در این نشست گفت: با دنیا رابطه سالم و برابر داریم و معتقدیم باید صلح و امنیت در دنیا جای جنگ و خونریزی را بگیرد. ما با اولویت تعامل با همسایگان به‌دنبال ایجاد چارچوب‌های مشخص با حفظ حریم، حدود و امنیت کشورهای منطقه و تنظیم روابط بر اساس دوستی و مشارکت جمعی برای جلوگیری از نا امنی در منطقه هستیم. آن چیزی که رسانه‌های دنیا از ایران نشان می‌دهند، نیستیم؛ در نتیجه با همه دنیا آماده‌ایم با صلح و امنیت زندگی کنیم و دنبال ناآرامی نیستیم.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تاخیر در پاسخ به اقدامات رژیم اسرائیل ناشی از عدم توانایی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: ترور شهید هنیه بر اساس تمام قوانین بین‌المللی محکوم است و قطعاً بدون پاسخ نیز نخواهد ماند.
رئیس‌جمهور پس از دیدار با مدیران و خبرنگاران ارشد رسانه‌های آمریکایی و بین‌المللی، در نشست با گروه «الدر» حضور یافت که دومین برنامه پزشکیان در نیویورک بود؛ دیداری که در محل اقامت رئیس‌جمهور برگزار شد.  پزشکیان همچنین با رئیس جمهور فنلاند و سوئیس و رئیس شورای اروپا دیدار و گفت و گو کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید