• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 3 مهر 1403
کد مطلب : 235639
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/665Q7
+
-

نوسان قیمت طلای جهانی در قله

قیمت جهانی طلا در معاملات روز دوشنبه (۲۳سپتامبر) با استقبال معامله‌گران از شتاب کاهش نرخ بهره فدرال‌رزرو و نشانه‌های مبنی بر کاهش بیشتر آن، در محدوده 2619دلار برای هر اونس باقی ماند.

هفته گذشته صندوق‌های قابل‌معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) به میزان ۶۵۷۳بیت‌کوین خرید کردند؛ درحالی‌که ماینرها فقط ۳۱۵۰بیت‌کوین تولید کردند. این عدم‌تعادل قابل‌توجه عرضه محدود بیت‌کوین را حتی محدودتر می‌کند.

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، تحت‌تأثیر نگرانی‌ها نسبت به‌احتمال تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و متأثرشدن عرضه نفت این منطقه، 8/0درصد افزایش یافت و به بیش از 75دلار در هر بشکه رسید.

در سایه رقابت جهانی در حوزه فناوری پیشرفته و هوش مصنوعی شرکت‌های تولیدکننده نیمه‌هادی‌های تایوان (TSMC) و سامسونگ الکترونیک برای ساخت ابرکارخانه‌های تراشه در حال مذاکره با امارات متحده عربی هستند.

شرکت خودروسازی جنرال‌موتورز آمریکا اعلام کرده که قصد دارد ۱۶۹۵نفر از کارکنانش در کارخانه فایرفاکس در ایالت کانزاس را اخراج کند. دلیل این اخراج‌ها نیز تصمیم جنرال‌موتورز برای توقف تولید کادیلاکXT4 است.

شرکت خودروسازی مرسدس‌بنز پیش‌بینی مالی خود را برای سال کاهش داد. این سازنده خودروهای لوکس به وخامت سریع تجارت خود در چین اشاره کرد که آخرین ضربه به بخش صنعتی آلمان است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید