• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 2 مهر 1403
کد مطلب : 235524
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Nxqmz
+
-

موتور پیشرفت پروژه‌ها در منطقه9 روشن است

نیلوفر ذوالفقاری؛ روزنامه‌نگار

این روزها که نیمی از سال گذشته، اهالی نهمین تکه از پایتخت شاهد اتفاق‌های خوبی هستند که یکی پس از دیگری در محله‌هایشان رخ می‌دهد‌؛ از نهضت آسفالت که کوچه‌ها و خیابان‌های محل سکونتشان را نونوار کرده تا تکمیل شبکه فاضلاب شهری که سال‌ها دغدغه اهالی بوده است. موتور پیشرفت پروژه‌ها در این منطقه روشن است و صدای کلنگ راه‌اندازی پروژه‌ها در گوشه و کنار محله‌های منطقه به گوش می‌رسد.

مسافران راضی، رانندگان راضی
تا همین چند هفته قبل، اگر قصد داشتید در میدان آزادی برای مقاصد مختلف سوار تاکسی شوید، باید برای دردسرهای عجیب و غریب آمادگی پیدا می‌کردید. تجمع تاکسی‌ها که ترافیک درست می‌کردند و مسافرانی که وارد سواره‌رو شده بودند اوضاع را سخت می‌کرد. اما حالا که پایانه تاکسیرانی آزادی سر و سامان پیدا کرده، هم مسافران راضی هستند و هم رانندگان تاکسی. البته این تنها پایانه تاکسیرانی منطقه نیست که مسقف و بهسازی شده، در پایانه قدرت‌پاکی هم این روزها مسافران و رانندگان صاحب پایانه‌ای وسیع‌تر با امکانات رفاهی جدید شده‌اند.

پاییز بدون دغدغه آب‌گرفتگی
یک رگبار تند کافی است تا نگرانی شهروندان از آب‌گرفتگی کوچه‌ها و خیابان‌ها شروع شود، به‌خصوص حالا که پاییز و باران‌های ناگهانی‌اش در راه است. در محله‌های استاد معین، دکتر هوشیار، دستغیب، شمشیری، مهرآباد جنوبی و سرآسیاب، معمولا اهالی از آب‌گرفتگی معابر شکایت داشتند. حالا در آستانه پاییز، با جمع‌آوری آب‌های سطحی، برای ایمن‌سازی مسیر تردد شهروندان، رفع مشکلات زیست‌محیطی و پیشگیری از شرایط بحرانی و کاهش احتمال وقوع آب‌گرفتگی در معابر برنامه‌ریزی شده است. محمدرحیم مرتضوی، شهردار منطقه9 درباره این برنامه‌ریزی‌ها می‌گوید: شبکه فاضلاب در منطقه9 تکمیل نشده بود؛ بنابراین با هدف ایجاد رفاه برای مردم مجوزهای فاضلاب بدون اخذ وجه برای سرعت‌بخشی به تکمیل شبکه فعلا صادر شده و در حال حاضر تکمیل این شبکه به 75درصد رسیده است. جمع‌آوری آب‌های سطحی در 26هزار متر از معابر انجام شده تا دغدغه شهروندان برطرف شود. آنطور که مسئولان منطقه خبر داده‌اند، 19هزار تن، حجم آسفالتی است که به معابر منطقه
سر و شکل‌تازه داده است.

روانسازی ترافیک در اصلی‌ترین بزرگراه منطقه
بعید است راهتان به منطقه9 بیفتد و برای رسیدن به مقاصد مختلف، از بزرگراه آیت‌الله سعیدی عبور نکنید. همین چند هفته پیش، نبود مسیر مخصوص اتوبوس باعث می‌شد در بعضی محدوده‌های این بزرگراه شاهد ترافیک باشیم اما حالا با تفکیک و جداسازی مسیر خودروها با مسیر اتوبوس بی‌آرتی، اوضاع عبور و مرور خودروها و شهروندان بهبود پیدا کرده است. در تقاطع این بزرگراه با خیابان دستغیب هم، خبری از گذرگاه عابرپیاده نبود و همین موضوع تردد را برای عابران سخت کرده بود، اما حالا با احداث و ایمن‌سازی گذرگاه عابرپیاده، نگرانی از حفظ ایمنی و سلامت شهروندان برطرف شده است. تغییرات در این بزرگراه به همین‌جا ختم نمی‌شود و با اصلاح هندسی در تقاطع ورودی به میدان آزادی، روانسازی ترافیک اتفاق افتاده است.

پروژه‌های دیگر در منطقه9
تعریض جنوب به شمال آیت‌الله سعیدی، احداث 2مخزن آب برای ذخیره‌سازی‌ آب، اصلاحات هندسی و ایمن‌سازی‌ در حوزه ترافیک، بازسازی و رنگ‌آمیزی جداره‌ها، احداث نیروگاه‌های خورشیدی، ایجاد ۶ بازارچه میوه‌وتره‌بار در سطح محلات، بازسازی مساجد و آماده‌سازی‌ مجموعه فرهنگی و ورزشی کوثر و...

 

این خبر را به اشتراک بگذارید