• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 1 مهر 1403
کد مطلب : 235442
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/985zx
+
-

ساخت رستوران در یک هواپیمای قدیمی

انتشار ویدئوی جدیدی از فرود هواپیمای ماهان در باند خاکی شهداد و روستای توریستی ملک‌آباد همه را شگفت‌زده کرده است. این فرود اما مربوط به چند سال پیش است.
به گزارش همشهری آنلاین، در سال ۱۳۹۷ یک هواپیمای جت BAE146-300 متعلق به هواپیمایی ماهان پس از پایان عمر عملیاتی و بازنشسته شدن با هدف تبدیل شدن به رستوران و مرکز تفریحی، آخرین پرواز خود را از کرمان به مقصد باند خاکی شهداد و روستای توریستی ملک‌آباد انجام داد. آخرین پرواز این هواپیما با هدایت عالی و مهارت ستودنی استاد خلبان مختارآبادی و سایر کادر پروازی به سلامت و بدون مشکل در باند خاکی طراحی شده به زمین نشست و این هواپیما پس از حدود ۲۷سال خدمت‌رسانی به هزاران مسافر، شوق پرواز را از سر گذراند.
این دومین ویدئو از فرود این هواپیما بود که به تمام گمانه‌زنی‌ها پایان داد، زیرا در ویدئوی اول که چند روز پیش منتشر شده بود تعدادی از مخاطبان کلیپ آخرین پرواز و فرود این هواپیما در باند خاکی را غیرواقعی عنوان کرده بودند. درحالی‌که ویدئوی دوم که از داخل کابین خلبان و نماهایی از بیرون فیلمبرداری شده بود‌ به شبهات پایان داد. محل پارک نهایی این هواپیما در گوگل‌مپ با عنوان «هواپیمای کویر ماهان» قابل مشاهده است.

تغییرکاربری به رستوران
از سال 1397اقداماتی برای تغییر کاربری این هواپیما به رستوران صورت گرفت و به‌گفته معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کرمان، پیشرفت‌هایی حاصل شده است. رضا بردبار در این‌باره به همشهری می‌گوید: «برای تبدیل این هواپیما به رستوران باید کارهایی روی آن انجام شود. قرار بود موتور هواپیما جدا شود تا تغییر کاربری آن صورت بگیرد.»  او عنوان می‌کند: «تجربه فرود هواپیما در شهداد را قبلا هم داشتیم و آن هواپیما به یک المان تبدیل شد، اما قرار است هواپیمایی که بعد از آن در شهداد فرود آمد، یک رستوران شود.»  معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کرمان توضیح می‌دهد: «‌از آنجا‌که بخش پذیرایی از گردشگران راه‌اندازی شده، ما هم مایل به اعمال فشار زیادی برای احداث هر چه سریع‌تر رستوران هواپیمایی نیستیم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید