• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 1 مهر 1403
کد مطلب : 235430
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/WnDEJ
+
-

من شهردارم برگ برنده تهران در مسکو

شهرداری پایتخت در اجلاس بریکس، رتبه برتر بخش نوآوری جایزه جهانی 2024 مسکو را از آن خود کرد

گزارش
من شهردارم برگ برنده تهران در مسکو

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

اجلاس سه‌روزه شهرداران بریکس به میزبانی مسکو با تأکید بر افزایش کیفیت زندگی شهروندان در محیطی امن، فضایی بانشاط و هوشمند به‌کار خود پایان داد. شهرداران و مدیران شهری 10کشور در این اجلاس حضور داشتند. در حاشیه این اجلاس، رویداد جایزه جهانی2024 مسکو هم برگزار شد و در این میان طرح من شهردارم در بخش صنعت، نوآوری و زیرساخت رتبه برتر کسب کرد. طرحی که از دل محله‌های تهران شکل گرفت.

برتری تهران به ووهان و بیروت
در حاشیه اجلاس شهرداران بریکس، رویداد جایزه جهانی۲۰۲۴ مسکو باهدف ارائه طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه شهرها و پایتخت‌ها برگزار شد. این رویداد 12شاخه داشت که در بخش «صنعت، نوآوری و زیرساخت» طرح‌هایی از شهرهای تهران، ووهان و بیروت ارائه شد و در نهایت پس از داوری طرح «من شهردارم» رتبه برتر کسب کرد. لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران که سرپرستی هیات شهرداری در اجلاس بریکس را بر عهده  داشت، درخصوص کارکردها و استقبال میلیونی از طرح من شهردارم توضیح داد و اشاره‌ای هم به ظرفیت‌های شهرداری تهران و اقدامات انجام‌شده در حوزه هوشمندسازی تهران و الکترونیکی‌شدن خدمات کرد.

تبادلات فرهنگی تهران و مسکو
بخش نوآوری  تنها مزیت تهران نبود. محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران هم در راستای تبادلات فرهنگی نشستی با معاون شهردار مسکو و مسئول کمیته گردشگری بریکس داشت. او درخصوص دستاورد این نشست گفت: «پیداکردن اشتراکات و پایه قراردادن آنها برای تعاملات بیشتر و برای برنامه‌ریزی آینده به نفع 2کشور خواهد بود. با شناخت ظرفیت‌های گردشگری در 2کشور، می‌توان زمینه را برای حضور گردشگران در مناطق گردشگرپذیر ایران و روسیه فراهم کرد.» برگزاری هفته‌های فرهنگی میان 2کشور ازجمله برگزاری هفته فرهنگی تهران در مسکو و نیز هفته فرهنگی مسکو در تهران و نصب و معرفی المان‌ها ، نشان‌ها و مشاهیر 2کشور در تهران و مسکو نیز مورد توجه و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

اتمام نیمی از پروژه‌های  من شهردارم 2
سال ۱۴۰۱ مدیریت شهری در یک اقدام ابتکاری و در قالب رویداد «من شهردارم» توانست زمینه مشارکت مردمی در امور شهر را فراهم کند. در این رویداد پروژه‌ها با نظر شهروندان تعیین و اولویت‌بندی و عملیاتی شدند. بنا به‌گفته‌های عباس شعبانی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، نیمی از پروژه‌های مستمر من شهردارم۲ به اتمام رسیده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید