• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 1 مهر 1403
کد مطلب : 235416
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Bg5MX
+
-

نکته‌بازی

باز خدا را شکر موقعیت ندادید!
بعد از پایان بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم که با برتری 2 بر صفر سرخپوشان همراه بود، مجتبی حسینی، سرمربی تیم اراکی گفت: «در روزی که به پرسپولیس موقعیت ندادیم، بازنده شدیم.» خب البته نسخه جمعه‌شب سرخپوشان، بهترین پرسپولیسی نبود که در این فصل دیده بودیم. شاید چنان که اعضای کادرفنی گفتند، موضوع مربوط به خستگی تیم از بازی سنگین با الاهلی عربستان بود یا حتی به چمن نه‌چندان مرغوب دیدار مربوط می‌شد. با این حال، همین تیم پرسپولیس هم 2گل به آلومینیوم زد، 2گلش را داوران رد کردند و یک پنالتی هم به دست آورد که به‌شکلی بحث‌برانگیز از سوی کمک‌داور ویدئویی رد شد. سؤال اینجاست که اگر شاگردان مجتبی حسینی به پرسپولیس موقعیت می‌دادند چه اتفاقاتی رخ می‌داد و نتیجه می‌توانست چند چند باشد؟!

خریدهایش آشنا نیستند؟
جواد نکونام فقط یک نفر نیست؛ ظاهرا یک فرهنگ است که مثل مثلث برمودا همه آنهایی را که به آن نزدیک می‌شوند، می‌بلعد و به شکل خودش در‌می‌آورد! مثلا علی سامره بعد از 20سال زندگی بی‌حاشیه 4ماه نزدیک کادرفنی استقلال شد و حرف‌هایی زد که به خواب هم نمی‌دیدیم! حالا داستان بهزاد غلامپور است، مربی گلرهای استقلال که بعد از تساوی این تیم مقابل نساجی گفته: «علی خطیر به‌محض اینکه در این باشگاه مدیر شد، ناگهان چند بازیکن خرید. اینها را از آستین خود بیرون آورد؟ خب چرا برای استقلال از این کارها نمی‌کرد؟» حالا کاری نداریم به داستان تاریخی جذب اورونوف که با نظر نکونام منتفی شد، اما آیا شما خریدهای خطیر را نمی‌شناسید؟ پس معرفی می‌کنیم؛ یامگا و منتظر‌محمد که خود مربیان استقلال آنها را نخواستند. چقدر عجیبید شما!

فاصله ناچیز رؤیا و کابوس
اصلا کاری به اینکه بازی‌کردن یامگا از نظر پزشکی و فنی به صلاح هست یا نه، نداریم. فارغ از احساسات و تعارفات مرسوم، به هر حال بازیکن باید توانایی کامل حضور در زمین را داشته باشد و به میدان برود. یامگای جنتلمن، عزیز دل همه ماست و استقلالی‌ها هم بر حسب وظیفه اخلاقی و عرف حاکم بر جهان فوتبال باید قراردادش را تمدید می‌کردند (ولو اینکه بازی نکند) اما جذب این بازیکن از سوی نساجی حکایت دیگری دارد و درست و غلط این تصمیم در گذر زمان مشخص می‌شود. الان یامگا یک پنالتی جلوی استقلال گل کرده و هزاران تحلیل به سود او و علیه کادرفنی آبی‌ها به انتشار رسیده، اما شاید اگر در صحنه سر‌خوردن کوین، میلاد زکی‌پور می‌توانست دروازه نساجی را باز کند، جنس خیلی از تحلیل‌ها 180درجه فرق می‌کرد. بله؛ گاهی فاصله رؤیا و کابوس همین‌قدر ناچیز است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید