• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 29 شهریور 1403
کد مطلب : 235372
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/RgxvK
+
-

در دنیای تو ساعت چند است؟

عناوین و حتی کیفیت سپاهان مورایس مطابق با انتظارات نیست؛ تیمی که پنجمین شکست پیاپی آسیایی‌اش را تجربه کرد

در دنیای تو ساعت چند است؟

سپاهان در بازی پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا با نتیجه 4بر یک مقابل شباب‌الاهلی امارات شکست خورد و به سطح دوم مسابقات باشگاهی در قاره سقوط کرد. اگر قصد دارید بهتر در جریان سنگینی این شکست قرار بگیرید، باید یادآوری کنیم همان شباب‌الاهلی در پلی‌آف دوم مغلوب الغرافه قطر شد و خودش هم به سطح دوم رسید. حالا الغرافه کیست؟ تیمی که در هفته اول لیگ نخبگان مقابل استقلال آنطور در هم کوبیده شد و مطلقا هیچ حرفی برای گفتن نداشت. همه اینها را گفتیم تا روشن شود همین نفس حضور سپاهان در لیگ قهرمانان به جای لیگ نخبگان، خودش کم از فاجعه ندارد. 24تیم برتر در کل آسیا و ازجمله 12تیم صاحب قدرت از غرب قاره کنار رفته‌اند و لیگ قهرمانان با نسخه فعلی، بین بقیه برگزار می‌شود. بنابراین بدون تعارف حداقل انتظاری که از سپاهان یا حتی تراکتور، دیگر نماینده ایران می‌رود این است که در این بازی‌ها تا نیمه‌نهایی بالا بروند اما فعلا شروع سپاهان کاملا شوکه‌کننده بوده است.
طلایی‌پوشان در نخستین بازی خود در این تورنمنت، در اردن به مصاف الوحدات رفتند؛ تیمی که همه بازیکنان اصلی و ذخیره‌اش از سوی ترانسفرمارکت، روی هم کمی بیش از 2میلیون یورو ارزشگذاری شده‌اند! آشکار است که شما مقابل چنین تیمی باید به آسانی به پیروزی برسید، مخصوصا وقتی یک گل زودهنگام می‌زنید. با این حال تیم ژوزه مورایس در زمینی که اصلا هم بد نبود کام‌بک خورد و تازه خوش‌شانس بود که گل‌های بیشتری هم دریافت نکرد. این پنجمین شکست پیاپی سپاهان در مسابقات آسیایی است؛ بعد از باخت 2بر یک از الاتحاد در آخرین بازی گروهی فصل قبل، 2شکست مشابه 3بر یک مقابل الهلال در یک‌هشتم نهایی و آن باخت کذایی 4بر یک مقابل شباب‌الاهلی. همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که سپاهان باشگاه بسیار پرهزینه‌ای بوده و چه پارسال و چه امسال تیم گران و قدرتمندی بسته است. اگرچه سپاهان فصل جدید لیگ برتر را با 4پیروزی شروع کرده و فعلا وضعش خوب است اما همین بردها مقابل رقبای نه‌چندان قدرتمند هم چندان مقتدرانه نبوده و بعضا رد پای اشتباهات داوری هم در آنها به چشم می‌خورده است.
جانمایه کلام اینکه سپاهان حتی در سومین فصل حضور مورایس هم قدرت غافلگیر کردن مخاطبان البته از جهات منفی را دارد. اگر شکست 4گله مقابل پرسپولیس در جام حذفی یا باخت تاکتیکی محض مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی مربوط به گذشته بود، این مدل زانو زدن محض مقابل تیمی در حد الوحدات مربوط به حالاست و حقیقتا هیچ تضمینی وجود ندارد که بعدا هم چنین اتفاقاتی تکرار نشود. در دنیای تو ساعت چند است آقای مربی؟

شیر ایران، ضعیف آسیا
سپاهان در حال حاضر صاحب 7برد متوالی در لیگ داخلی و 5باخت متوالی در رقابت‌های آسیایی است!

اولین بازی سپاهان در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا با شکست این تیم مقابل الوحدات اردن به پایان رسید تا اصفهانی‌ها رکورد 5باخت متوالی در رقابت‌های آسیایی را به نام خودشان ثبت کنند. این اتفاق عجیبی است که تیم صدرنشین لیگ برتر ایران هر‌چه در لیگ داخلی پیروز می‌شود، در رقابت‌های آسیایی شکست می‌خورد. سپاهان در فصل جدید لیگ برتر با 4برد متوالی صدرنشین است و با احتساب 3بردی که در 3هفته پایانی فصل گذشته به‌دست آورده بود همین الان صاحب 7برد متوالی در لیگ داخلی است و می‌تواند در هفته‌های آینده این رکورد را ارتقا ببخشد. اما همین تیم فصل گذشته بازی‌های مرحله گروهی در لیگ قهرمانان را با شکست مقابل الاتحاد عربستان به پایان برد. سپس در مرحله یک‌هشتم نهایی 2بار به الهلال باخت و حذف شد. در شروع فصل جدید، بازی پلی‌آف مقابل شباب‌الاهلی امارات را با وجود امتیاز میزبانی با نتیجه 4 بر یک واگذار کرد و حالا نخستین بازی‌اش در فرمت جدید لیگ قهرمانان را نیز با شکست به پایان رسانده است؛ شاهکار ژوزه مورایس که تناقض عجیبی را در نتایج داخلی و خارجی سپاهانی‌ها حاکم کرده است.
در بازی با الوحدات، اتفاقا سپاهانی‌ها شروع خوبی داشتند و نخستین گل بازی را هم توسط وحدت هنانوف به ثمر رساندند اما در ادامه باز هم دفاع متزلزل، کار دست این تیم داد و تیم میزبان توانست موقعیت‌های زیادی را روی دروازه نیازمند خلق کند. امید گل الوحدات در این مسابقه 1.87 و امید گل سپاهان 1.12 بود تا نتیجه مسابقه عادلانه و منطقی به‌نظر برسد. این در حالی بود که سپاهانی‌ها 72درصد مالکیت توپ داشتند که درصد بسیار بالایی است اما این مالکیت، آورده چندانی برای این تیم نداشته. تیم مورایس بیش از دوبرابر حریفش شوت زد (16به7) اما دقت شوت‌ها در حدی بود که تعداد شوت‌های داخل چارچوب 2تیم تقریبا مساوی از آب در آمد (5 بر 4) و سپاهان فقط یک شوت داخل چارچوب بیشتر از حریف داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید