• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 29 شهریور 1403
کد مطلب : 235306
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oYql3
+
-

گشتی در اقتصاد ایران

ورود شورای رقابت به تخلف 2/1همتی ایران‌خودرو
شرکت ایران‌خودرو برخلاف تعهدات اولیه به‌جای نصب موتور EF7 روی خودروی سورن‌پلاس، موتور ارزان و قدیمی‌تر XU7P را نصب کرده است و از این محل بیش از ۲هزارو۱۰۰ میلیارد تومان سود به جیب زده؛ اما شورای رقابت به این موضوع ورود کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تأکید بر الزام رعایت استانداردهای ۸۵گانه برای خودروهای تولیدی، مونتاژی و وارداتی از رئیس سازمان استاندارد خواست تا در کارگروه کیفیت خودرو به‌عنوان مقام مسئول حضور پیدا کند.

علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران کشور گفت: اگر ارز دولتی‌ای که به واردات برنج اختصاص پیدا می‌کند، به توسعه و تقویت زیرساخت‌های کشت برنج در کشور اختصاص داده شود، در این محصول خودکفا می‌شویم.

داوود بیگی‌نژاد، نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، گفت: بازار مسکن در وضعیت رکود تورمی است و با وجود اینکه در فصل جابه‌جایی قرار داریم، تقاضای اندکی دارد و با همین تقاضای کم، قیمت‌ها در یک سال اخیر 17درصد رشد کرده است.

محمود ملازینل، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: تکمیل ۶ مسیر آزادراهی به طول ۱۴۵کیلومتر با اعتبار 3500میلیارد تومان در برنامه سال‌جاری این شرکت برای توسعه شبکه آزادراهی کشور قرار دارد.

در دوره‌هایی که سفر بین‌شهری افزایش پیدا می‌کند، نرخ کرایه سواری بین‌شهری دچار نابسامانی می‌شود و مسافربرها در برخی مسیرها تا 1.5میلیون تومان بیشتر از نرخ‌های مصوب از مسافران پول دریافت می‌کنند.

تعداد ۷۶ درخواست سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های مختلف اقتصادی به ارزش بیش از یک‌میلیاردو۳۰۰ میلیون دلار در جلسه هیأت سرمایه‌گذاری، مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب هیأت سرمایه‌گذاری خارجی رسید.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید