• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 28 شهریور 1403
کد مطلب : 235225
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/O7rzY
+
-

عملیات ساخت هتل ولنجک متوقف است

ساخت هتل 30طبقه ولنجک با مجوز کمیسیون ماده5 عملیاتی شد؛ اما با شکایت سازمان بازرسی، دیوان عدالت اداری دستور توقف ساخت این هتل را داد تا ایرادها و مسائل مطرح‌شده حل شود. این خبر در حالی توسط اصغر جهانگیری، سخنگوی قوه قضاییه هم رسانه‌ای شد که این روزها شاهد هستیم منتقدان مدیریت شهری دوره ششم روی این موضوع موج‌سواری می‌کنند و دم از ادامه فعالیت ساخت‌وساز هتل می‌زنند. کسانی که با دروغ‌پراکنی می‌خواهند ثابت کنند که مدیریت شهری به الزامات و قوانین پایبند نیست؛ درحالی‌که خلاف موارد مطرح‌شده، شهرداری منطقه‌یک پس از ابلاغ دستور دیوان عدالت اداری، کار ساخت هتل ولنجک را متوقف کرده است.

واقعیت چیست؟
طبق ابلاغیه مصوبه کمیسیون ماده5 پروانه ساخت هتل 30طبقه در ولنجک صادر شد. مدتی بعد سازمان بازرسی کل کشور به این پرونده وارد شد و ایراداتی گرفت و خواستار ابطال پروانه شد. دیوان عدالت اداری هم برای تعیین‌تکلیف، دستور توقف عملیات ساخت را داد و مصوبه را به شورای‌عالی شهرسازی و معماری و کمیسیون ماده۵ ارسال کرد تا ابهامات برطرف شود. براساس گفته‌های مدیران شهری، ابهامات و ایرادات در کمیسیون ماده5 برطرف شده و قرار است موضوع در شورای‌عالی شهرسازی بررسی شود.

ساخت عمرانی انجام نمی‌شود
فیلم‌ها و عکس‌هایی که از فعال‌بودن کارگاه عمرانی هتل ولنجک منتشر می‌شود، مربوط به ساخت‌وساز نیست. این موضوع توسط مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران تأیید شده و او گفته است که تا اعلام نتیجه نهایی توسط شورای‌عالی شهرسازی، هیچ ساخت‌وساز عمرانی در هتل انجام نمی‌شود.

فعالیت مربوط به ایمن‌سازی‌ گود است
پدرام اخوان، معاون شهرسازی و معماری شهردار منطقه‌یک در پاسخ به خبرهای کذب مبنی بر متوقف‌نشدن ساخت هتل در ولنجک گفته است، فعالیت عمرانی فعلی مربوط به ایمن‌سازی‌ گود است و هیچ‌گونه ساخت‌و‌سازی‌ انجام نمی‌شود. پس از دستور دیوان عدالت اداری، دستور توقف عملیات صادر شد؛ اما چون در مرحله گودبرداری بود و امکان ریزش بناهای مجاور وجود داشت، ایمن‌سازی گود در دستور قرار گرفت و پس از اتمام ایمن‌سازی‌، عملیات ساختمانی دیگری صورت نخواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید