• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 25 شهریور 1403
کد مطلب : 234927
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Q1wL5
+
-

چین سن بازنشستگی را تغییر داد

چین سن بازنشستگی را افزایش داد. این تغییر، تدریجی خواهد بود و سن بازنشستگی مردان از ۶۰‌به‌۶۳ سال در یک دوره ۱۵ساله از سال۲۰۲۵ افزایش خواهد یافت. زنان در مشاغل یقه‌آبی به جای ۵۰سالگی در ۵۵سالگی و در مشاغل یقه‌سفید به جای ۵۵سالگی در ۵۸سالگی بازنشسته می‌شوند.

آرژانتین در 7‌ماه نخست سال میلادی جاری، یارانه‌های انرژی را به میزان ۲.۷میلیارد دلار کاهش داد تا کسری بودجه دولت را کاهش دهد. آرژانتین از طریق این اقدامات برای کاهش کسری بودجه توانسته نرخ تورم را به‌شدت مهار کند.

کابینه هند طرح تخصیص ۱۰۹میلیارد روپیه معادل ۱.۳میلیارد دلار برای تشویق به استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی را تصویب کرد. این طرح با هدف مهار آلودگی‌های زیست‌محیطی و حرکت به سمت سوخت‌های پاک‌تر تصویب شد.

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را به ۱۹درصد افزایش داد. بانک روسیه اعلام کرد نرخ بهره را از ۱۸درصد به ۱۹درصد افزایش داده و استدلال کرد که برای کنترل تورم به تشدید بیشتری نیاز است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) ۶۴ساله شد و بیش از ۶دهه موفقیت و دستاورد را گرامی داشت. هیثم الغیص، دبیرکل اوپک به همین مناسبت اظهار کرد: بدون تردید، اوپک قهرمان بازار نفت جهان و همکاری بین‌المللی است.

شرکت خودرو‌سازی‌ بی‌وای‌دی چین استخدام نیرو را به‌طور قابل ‌توجهی افزایش داد و نیروی کار خود را به بیش از ۹۰۰هزار نفر رساند. با این افزایش تعداد کارکنان این غول خودرو به رکوردی در جهان تبدیل شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید