• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 25 شهریور 1403
کد مطلب : 234908
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qjvLy
+
-

گرینویچ

اسب آبی بانمک

یک اسب آبی کوتوله 2ماهه به اسم «مو دنگ»با گونه‌های صورتی و جذابیت طبیعی خود توانسته میلیون‌ها طرفدار آنلاین پیدا ‌کند و جمعیت زیادی را به باغ‌وحشی در تایلند‌ بکشاند. ماجرا از زمانی آغاز شد که نگهبانان باغ وحش و مسئولان نگهداری این اسب آبی شروع به فیلمبرداری و عکس گرفتن از این موجود بانمک کردند و این تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.
نارونگویت چودچوی، مدیر باغ وحش می‌گوید: «این رفتار طبیعی و بامزه اوست که گردشگران را جذب می‌کند. با اینکه تعداد بازدیدکنندگان این باغ وحش به‌خاطر «مو دنگ» 30درصد افزایش پیدا کرده است، اما رفتار نادرست برخی از بازدیدکنندگان ما را نگران کرده و از آنها خواسته‌ایم که با ملاحظه رفتار کنند.»

سکه جعلی رونالدو

خبر این بود که «دولت کشور پرتغال در اقدامی جالب سکه ۷یورویی را به افتخار کریستیانو رونالدو روانه بازار کرد!». این خبر در فضای مجازی چرخید و پربازدید شد و خیلی از سایت‌های ایرانی و خارجی هم به این خبر پرداختند، اما خیلی زود معلوم شد که این خبر به‌اصطلاح فیک است و چنین اتفاقی در دنیای واقعی رخ نداده است.طبق شنیده‌ها این طرح‌ها توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است و خبری از ضرب سکه رونالدو و آن‌هم با ارز «یورو» که بین‌المللی است، نیست.

سیل کروکودیل در هند

شهر وادودارا یکی از شهرهای مهم و بزرگ ایالت گجرات هند است که مهم‌ترین ویژگی‌اش رودخانه‌ 17کیلومتری ویشوامیترا است که در آن جریان دارد، رودخانه‌ای با زیبایی‌هایی طبیعی که علاوه بر موجودات آبزی معمول، زیستگاه تعداد قابل توجهی کروکودیل آب شیرین هم هست. در واقع کسانی که در امتداد ساحل این رودخانه زندگی می‌کنند به حضور کروکودیل‌های ریز و درشت این منطقه عادت دارند و هرازگاهی از آنها دیدن می‌کنند که البته برایشان چندان خوشایند نیست. اما حالا به‌خاطر بارندگی‌های هفته گذشته و بالا آمدن آب رودخانه دو مشکل اساسی برای اهالی این شهر پیش آمده؛ یکی خسارت‌هایی که به‌خاطر سیل و بالا آمدن آب رودخانه به زندگی مردم وارد شده و دیگری حضور کروکودیل‌های قد و نیم‌قدی است که حتی در مرکز شهر هم پیدا می‌شوند. همین چند روز پیش، کروکودیلی که بیش از 4متر طول داشت به حیاط خانه یکی از اهالی حمله کرد و به حیوانات خانگی آسیب رساند. مقامات محلی این روزها به مردم هشدار می‌دهند وقتی از خانه بیرون می‌آیند، علاوه بر مشکلات مربوط به سیل، مراقب حمله این خزندگان غول‌پیکر هم باشند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید