• سه شنبه 27 شهریور 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 17
شنبه 24 شهریور 1403
کد مطلب : 234812
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/xGD9E
+
-

تأکید چندباره بر غیرقانونی بودن فروش اجباری مکمل سوخت

رواج استفاده از خودروهای دارای موتور توربوشارژ در سال‌های اخیر که نیازمند استفاده از بنزین سوپر یا در نبود آن، استفاده از مکمل سوخت هستند، به فرصتی برای سودجویی عده‌ای در پمپ‌بنزین‌ها تبدیل شده است.
در زمینه استفاده از مکمل‌های سوخت، شرکت‌های خودروساز اطلاعات درستی به دارندگان خودروهای توربوشارژ نمی‌دهند و همین هم آنها را به استفاده از مکمل‌های تقلبی سوق می‌دهد که مشکلاتی برای موتور خودرو ایجاد می‌کند.
با این حال سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: فروش اجباری مکمل بنزین در جایگاه‌ها پیگرد قضایی دارد.
رضا نواز با بیان اینکه فروش اجباری مکمل در جایگاه‌ها پیگرد قضایی دارد، گفت: نبود قیمت‌گذاری و استاندارد برای مکمل‌های سوختی موجب شده سودجویی در این امر چه در جایگاه‌ها و چه سایر مراکز افزایش یابد.
وی ادامه داد: درصورتی که گزارش رسمی شکایت واصل شود، اقدام قضایی و تعزیراتی در دسترس است.
سخنگوی صنف جایگاه‌داران خاطرنشان کرد: تقاضای مردم برای خرید مکمل افزایش یافته و عدم ‌تعیین‌تکلیف این محصول موجب تناقض‌ها و رواج سودجویی شده است.
نواز گفت: هم‌اکنون در سایت‌های معتبر اینترنتی و مغازه‌ها به‌وفور مکمل به فروش می‌رود و میزان آن بسیار بیشتر از جایگاه‌هاست.وی افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده مکمل‌ها را تأیید نمی‌کند و فروش آن ممنوع است.البته برخی پرسنل جایگاه‌ها اکثرا بدون اطلاع مالک اقدام به فروش اجباری مکمل می‌کنند که مردم نباید وجه را پرداخت کنند و با متوقف کردن خودرو با پلیس ۱۱۰تماس بگیرند و از پلیس بخواهند مشخصات پرسنل متخلف را در گزارش بنویسد، سپس می‌توان به‌راحتی اقدام قضایی و تعزیراتی حتی به‌صورت اینترنتی و غیرحضوری انجام داد.سخنگوی صنف جایگاه‌داران ادامه داد: بارها این موضوع اطلاع‌رسانی شده و مردم باید دقت بیشتری داشته باشند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید