• چهار شنبه 21 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 11
دو شنبه 19 شهریور 1403
کد مطلب : 234528
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/RgxPL
+
-

4 روایت از جنگ نفتکش‌ها

4 روایت از جنگ نفتکش‌ها

انکار مالکیت «تیندال»
رسانه‌ها ۱۲تیرماه 1400خبر دادند کشتی ‌باری اسرائیلی با نام «تیندال» که از جده راهی جبل علی در امارات بوده، در اقیانوس هند هدف حمله قرار گرفته‌است. به‌دنبال این حادثه، مقام‌ها و رسانه‌های صهیونیستی حمله پهپادی به این کشتی را به جمهوری‌اسلامی نسبت دادند و تأکید کردند «تیندال» دیگر متعلق به شرکت اسرائیلی «زودیاک» نیست و 2ماه قبل به شرکت دیگری فروخته شده‌است.

حمله به کشتی اسرائیلی در دریای عمان
5فروردین‌ماه 1400بود که رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند یک کشتی تجاری تحت مالکیت یک شرکت کشتیرانی به نام «لوری» مستقر در بندر حیفا، هنگام عبور از دریای عمان هدف حمله موشکی قرار گرفته و دچار خسارت شده‌است. این رسانه‌ها در ادامه ادعا کردند این کشتی که از تانزانیا عازم هند بوده، ازسوی ایران هدف حمله قرار گرفته‌است.

حمله به «هایپریون ری»
چند روز پس از خرابکاری علیه کشتی ایرانی «ساویز» در دریای سرخ، در بیست‌وچهارمین روز فروردین‌ماه 1400رسانه‌ها از حمله به کشتی اسرائیلی «هایپریون ری»، آن‌هم در نزدیکی سواحل فجیره در دریای عمان خبر دادند. در پی این حادثه، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند این کشتی توسط یک موشک ایرانی هدف قرار گرفته و واکنشی ازسوی جمهوری‌اسلامی در برابر خرابکاری‌های ضدایرانی اخیر صهیونیست‌ها به‌حساب می‌آید.

یک انفجار مشکوک
هشتمین روز اسفندماه 1399رسانه‌های غربی اعلام کردند در یک کشتی متعلق به رژیم‌صهیونیستی در دریای عمان انفجار روی داده‌است. در گزارش‌های خبری اعلام شد کشتی «ام. وی.هلیوس ری» به‌عنوان یک کشتی خودروبر متعلق به شرکت اسرائیلی، هنگام عبور از دریای عمان دچار انفجار شده و بلافاصله مسیر خود را به یکی از بنادر نزدیک تغییر داده‌است. این در حالی بود که در میانه تنش‌های ایران و رژیم‌صهیونیستی، رسانه‌های اسرائیلی ایران را عامل این انفجار دانستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید