• چهار شنبه 21 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 11
دو شنبه 19 شهریور 1403
کد مطلب : 234489
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/j2lY5
+
-

تجلیل شورا از کارنامه مدیریت شهری

اعضای شورای اسلامی شهر تهران بر اطلاع‌رسانی کارهای انجام شده شهرداری تأکید کردند

گزارش
تجلیل شورا از کارنامه مدیریت شهری

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

از عمر مدیریت شهری دوره ششم تنها ۳۳۰روز باقی‌مانده است و در ۳ سال گذشته تلاش شده تا بخشی از معضلات و چالش‌های پایتخت حل‌شود یا به حداقل برسد؛ توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نمونه این اقدامات است؛ اما منتقدان همواره با دروغ‌پراکنی اقدامات خوب انجام و ثبت‌شده در کارنامه شهرداری تهران را بی‌ارزش جلوه داده اند. برای جلوگیری از تخریب مدیریت شهری توسط عده‌ای خاص، دیروز اعضای شورای شهر تهران در صحن علنی از مدیریت شهری خواستند از کارنامه خود دفاع کند  و گزارش کارهای انجام شده را به مردم ارائه دهد.

ورود هزار دستگاه اتوبوس
دویست و شصتمین جلسه پارلمان شهری روز گذشته درحالی برگزار شد که محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا در تذکر پیش از دستور خود تأکید کرد: در این دوره هزار دستگاه اتوبوس به شهر اضافه شده است. تعداد ایستگاه‌های متروی راه‌اندازی‌شده با تمام محدودیت‌ها قابل توجه بوده است. در زمینه انضباط مالی نیز گزارش‌های ارزشمندی وجود دارد. در حوزه خدمات اجتماعی هم که وظیفه شهرداری تهران نبوده، کارهای خوبی صورت‌گرفته و شهرداری به کمک دولت رفته است. همه این موارد باید به مردم اطلاع‌رسانی شود.

بهره‌برداری از یک‌مجموعه ورزشی پس از ۷ سال
در بخش دیگر این جلسه سیداحمد علوی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا درباره بازگشایی یک مجموعه ورزشی پس از 7سال در منطقه14، ضمن بیان توضیحاتی گفت: استخر مجموعه شهید ملاباقری به‌دلیل اینکه در اختیار سازمان‌ها و شرکت‌ها قرار داشت و نگهداشت آن به‌درستی انجام نشده بود، حدود ۷سال تعطیل و بلااستفاده بود. با پیگیری‌های این دوره مدیریت شهری، این مجموعه بازسازی اساسی شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌است. چنین اقداماتی باید اطلاع‌رسانی شود تا مردم بدانند که کارهای خوبی در تهران انجام می‌شود.

اعضای کمیسیون‌های تخصصی تثبیت شدند
تعیین اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر تهران، دستور جلسه پارلمان شهری بود که با پیشنهاد مهدی چمران و موافقت نمایندگان، اعضای کمیسیون‌های تخصصی بدون تغییر برای سال چهارم تثبیت شدند و مقرر شد رؤسا در جلسات داخلی کمیسیون‌ها انتخاب شوند.

رئیس شورای شهر در جمع خبرنگاران چه گفت؟
افزایش ۲۰ درصدی ترافیک در ‌ماه مهر

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه260 پارلمان شهری در جمع اصحاب رسانه به اقدامات شهرداری تهران در استقبال از مهراشاره کرد: همچون سال‌های گذشته برنامه‌هایی پیش‌بینی شده‌ و کارها در حال انجام است. به‌هرحال تصور می‌کنم باز هم در ابتدای ‌ماه مهر و آغاز سال تحصیلی شاهد افزایش ۲۰درصدی ترافیک باشیم. شناورسازی ساعت‌ها عملیاتی شده و قطعا تأثیرگذار خواهد بود؛ اما برای کاهش بار ترافیک باید اقدامات ویژه‌ای در دستور کار قرار گیرد.» او در ادامه به سایر پرسش‌های خبرنگاران هم پاسخ داد.
اظهارنظر رئیس‌جمهور مبنی بر عدم‌حل مشکلات تهران و انتقال پایتخت: مشکلات تهران ممکن است در بخش‌هایی به‌نظر برسد که قابل‌حل نیست. همانند جریان هوا که به جغرافیا و اقلیم شهر تهران مربوط می‌شود؛ اما بحث عدم‌تمرکز یک ضرورت است که توسط رئیس‌جمهور مطرح شده است. اکنون همه مسائل کشور در تهران متمرکز شده و ازبین‌بردن تمرکز و تقسیم مسائل کشور در همه استان‌ها یک ضرورت به‌نظر می‌رسد؛ اما اینکه مرکز حکومتی در جایی باشد که مرکز اقتصادی هم در آن قرار دارد باید مورد بحث قرار گیرد.
احداث آرامستان‌های جدید: مناطقی بررسی و پیشنهادهایی ارائه شده است و بی‌تردید تخصیص و مشخص‌شدن زمین‌ها برای احداث در 6ماه دوم سال‌جاری انجام خواهد شد.
همکاری مدیریت شهری در موضوع اتباع: هنوز بحثی درخصوص همکاری مدیریت شهری در حوزه اتباع مطرح نشده است.
سفر شهردار تهران به سوریه: سفر با هماهنگی دولت سوریه و دولت ما و به دعوت دولت سوریه انجام شده تا بتوانیم کمک‌های فکری و برنامه‌ای در حوزه مدیریت شهری در ارتباط با سوریه داشته باشیم.

مکث
آمادگی شهرداری برای جذب ۵۰۰۰ پاکبان

گزارش حسابرسی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران (سال مالی۱۴۰۲) با رأی حداکثر اعضای شورای شهر تهران تأیید شد. رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در جریان بررسی حسابرسی از آمادگی شهرداری برای جذب ۵هزار پاکبان خبر داد و گفت: «پیمانکاران را مجاب کردیم تا نیروهای ایرانی یا اتباع مجاز جذب کنند. در یک سال اخیر هزار نیروی ایرانی جذب شده است و اکنون ۳هزار نیروی پاکبان ایرانی داریم. البته در حال حاضر آمادگی جذب ۵ هزار نیروی پاکبان در سازمان پسماند وجود دارد که برای آنها بیش از حقوق قانون کار(۱۲تا۱۵میلیون تومان) دستمزد پیش‌بینی‌شده است.»





 

این خبر را به اشتراک بگذارید