• چهار شنبه 21 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 11
دو شنبه 19 شهریور 1403
کد مطلب : 234488
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/g5gp6
+
-

نكته بازی

از ایشان صالح‌تر نبود؟
بلاتکلیفی در مورد نیمکت استقلال ادامه دارد. جواد نکونام که دلش نمی‌خواهد برود، باشگاه روی یک مربی بلغارستانی تمرکز کرده بود که با واکنش منفی هواداران مواجه شد، بقیه گزینه‌ها هم هر کدام یک داستانی دارند. در این میان حتی به‌طور جدی شایعه شد شاید ریکاردو ساپینتو دوباره به استقلال برگردد؛ سرمربی آبی‌ها در لیگ بیست‌ویکم که در لیگ و جام‌حذفی پشت سر پرسپولیس ماند. تیم ساپینتو البته انصافا قشنگ بازی می‌کرد و شاید به همین دلیل بعضی‌ها دلشان برای او تنگ شده باشد، با این حال رفتارهای او کنار زمین واقعا زننده بود و هنگام ترک ایران هم 4ماه محروم شد. حالا همه اینها به کنار؛ یادتان نیست مدیرعامل وقت باشگاه در مورد بعضی عادات شخصی و منفی او چه چیزهایی گفته بود؟ یعنی از ایشان صالح‌تر وجود نداشت که بروید سراغش؟

با لیست 18نفره چه فرقی می‌کند؟
شگفتی‌های مدیریتی استقلال پایان‌پذیر نیست. یکی از عجیب‌ترین اتفاقاتی که این فصل در باشگاه باب شده، فسخ‌های یک‌طرفه با بازیکنان برای بازگشت تیم زیر سقف بودجه است. در یک مورد جنجالی، قرارداد مهرداد محمدی را فسخ کردند تا بلانکو بتواند مقابل استقلال خوزستان بازی کند. الان هم دوباره با محمدی قرارداد بسته‌اند و در عوض به‌نظر می‌رسد قرارداد ایمان سلیمی فسخ شده است! سؤال اینجاست که چنین رویکردی چه فرقی با آن لیست 18نفره معروف دارد که تیم‌ها قبل از هر بازی تنظیم می‌کنند؟ مربی پیش از هر مسابقه 18نفر را در فهرست قرار می‌دهد و عده‌ای را خط می‌زند؛ الان هم به‌نظر می‌رسد استقلالی‌ها دارند از همین فرمول برای دور زدن قانون سقف بودجه استفاده می‌کنند و در هر مقطع بنا به نیازشان، با یک بازیکن فسخ یا عقد قرارداد می‌کنند. فقط دنگ و فنگش بیشتر است!

خب چرا می‌گذارید توی کنداکتور؟
سال‌هاست پوشش تلویزیونی رویدادهای ورزشی به 2 شبکه سوم و ورزش سیما واگذار شده و این در حالی است که خیلی‌ها می‌گویند به شبکه‌های پرتعدادتری نیاز است. بدتر اینکه در همین مقیاس هم خیلی بی‌نظم عمل می‌شود. به‌عنوان مثال بارها پخش مسابقاتی در کنداکتور شبکه ورزش قرار گرفته که در عمل روی آنتن نرفته‌اند. در همین چند روز گذشته دیدارهای آلمان- مجارستان، انگلستان- ایرلند و ولز- ترکیه با وجود قرار داشتن در کنداکتور، از شبکه ورزش پخش نشده و بازی پرتغال و کرواسی هم از دقیقه 55روی آنتن رفت. به دفعات هم شاهد قطع مسابقات برای پوشش رخدادهای همزمان بوده‌ایم. آیا بهتر نیست برای مخاطب احترام بیشتری قائل باشید و وقتی مردم برای تماشای یک بازی برنامه‌ریزی کرده‌اند، آن مسابقه به‌طور استاندارد روی آنتن برود؟

بیا با ما مذاکره کن!
داستان مذاکرات نافرجام باشگاه پرسپولیس با بازیکنان مختلف، کم‌کم دارد به یک موضوع سرگرم‌کننده و مفرح تبدیل می‌شود؛ طوری که شاید بعدها بتوان از روی آن یک طنز 90شبی به‌دردبخور ساخت! هفته‌هاست که پرسپولیسی‌ها با بازیکنان مختلف مذاکره می‌کنند و به نتیجه نمی‌رسند. هی هم خبر می‌آید که خود طرف یا ایجنت او یا پسرعمو و دخترخاله‌اش صفحه رسمی باشگاه را فالو کرده‌اند و این نشانه خوبی است، اما در نهایت خبری نمی‌شود که نمی‌شود. این داستان که با یحیی عطیه‌الله مراکشی شروع شد، با نفرات دیگر ادامه یافت و حالا با 2مهاجم خارجی دیگر به اوج رسیده؛ نیانگ و بوپندزا که به‌ترتیب به الوداد مراکش و الزمالک مصر پیوستند. به‌نظر می‌رسد دست آقای درویش خیلی سبک است و دست به خاکستر می‌زند، طلا می‌شود. آقا بیا با ما هم مذاکره کن، شاید از تایم و گاردین آمدند دنبالمان!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید