• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 18 شهریور 1403
کد مطلب : 234453
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/r0w86
+
-

بخت پاکستان باز شد

یک مقام ارشد امنیتی پاکستان مدعی کشف ذخایر عظیم نفت و گاز در آب‌های این کشور شد که درصورت بهره‌برداری فوری سرنوشت پاکستان تغییر خواهد کرد. برخی برآوردها می‌گوید این کشف چهارمین ذخایر بزرگ نفت و گاز در جهان است.

کشورهای آسیایی در رتبه اول رشد اقتصادی در میان کشورهای گروه ۲۰ باقی ماندند. هند با رقم ۶.۷ درصد سریع‌ترین رشد را در 3ماهه دوم سال‌جاری میلادی  نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ثبت کرد. اندونزی و چین در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

نیاز مالزی به استخراج انرژی از دریای جنوبی چین به‌عنوان یکی از پرمناقشه‌ترین مناطق جهان، این کشور را در مقابل چین قرار داده است‌که حاکمیت تقریبا تمام این آبراه را برای خود می‌داند.

یک رسانه اقتصادی صهیونیستی با اشاره به تأثیرات اقتصادی و امنیتی عملیات «طوفان‌الاقصی» نوشت: توفان اصلی در راه است و شاهد ترکیبی کشنده از بحران امنیتی و بحران مالی در اسرائیل هستیم.

جمهوری آذربایجان سرگرم مذاکره برای گسترش صادرات گاز طبیعی به حداقل 3 کشور دیگر در اروپاست. جمهوری آذربایجان در حال حاضر به 8 کشور در اروپا گاز می‌رساند.

هوانگ یونسونگ، استاد دانشگاه سیچوان چین گفت: بسیاری از کشورها در حال کنار گذاشتن دلار آمریکا از تجارت خارجی خود هستند چرا که از این ارز به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان ابزاری برای تسلط و سوء‌استفاده از روابط مالی آنها استفاده می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید