• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 18 شهریور 1403
کد مطلب : 234434
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/1j8Wj
+
-

پرتاب افتخار

ديروز تنها مدال کاروان ايران در باز‌ي‌هاي پارالمپيک پاريس به الهام صالحي رسيد. او در پرتاب نيزه برنز گرفت. در همين ماده صادق بيت‌سياح صاحب طلا شد اما اين مدال را از او پس گرفتند

پرتاب افتخار

صادق بيت‌سياح شب متفاوتی را در بازی‌های پارالمپیک پاریس تجربه کرد. مرد نقره‌اي كاروان ايران در پارالمپيك توكيو، شب گذشته دست به كار بزرگي زد و توانست در پرتاب نيزه كلاس F41 به مدال طلا برسد. او كه در پارالمپيك قبلي با پرتاب 43.35‌متري روي سكوي دوم ايستاده بود، شب گذشته با پرتاب 47 متر و 64سانتي‌متر، ركورد پارا را شكست و توانست خودش را به سكوي اول برساند. قبل از شروع مسابقه به نظر مي‌رسيد تنها مانع سياح براي رسيدن به سكوي قهرماني، حريف چيني باشد؛ پرتابگري كه در همه رقابت‌ها يك پله بالاتر از پرتابگر ايراني ايستاده و اجازه نداده بود او طعم طلا را بچشد. برخلاف اين پیش‌بینی، ورزشکار چيني شب خوبي نداشت و به جاي او پرتابگر هند بود كه رقابت نزديكي با بيت‌سياح داشت اما در پايان، این سياح بود كه از هر دوي آنها بهتر بود. پرتابگر چيني كه رکورددار جهان و پارالمپيك بود، با پرتاب 44.72 متر سوم شد و حريف هندي با ركورد 47.32 متر به مقام دوم رسيد.اما دقایقی بعد از پایان مسابقه طلای بيت‌سياح از او پس گرفته شد. دلیل این بود که سیاح علاوه بر پرچم ایران، پرچم مذهبی هم به همراه داشت. مسئولان کاروان دیشب  اعتراض کردند و سیاح و ایرانی‌‌ها دیشب منتظر تصمیم نهایی کمیته برگزاری مسابقات بودند. هر چند این اعتراض هم رد شد و این طلا ناجوانمردانه پس گرفته شد.
ديروز اولين مدال را الهام صالحي براي كاروان ايران گرفت. او كه در پرتاب نيزه و در كلاس F54 مسابقه مي‌داد، با ركورد 16متر و 24سانتي‌متر بعد از ورزشكاران ازبكستاني و نيجريه‌اي در جايگاه سوم قرار گرفت. صالحي معترض بود كه پرتابگر ازبكي در كلاس او نبود؛ «كلاس‌بندي نفرات اول و دوم درست نبود، به ويژه پرتابگر ازبكي كه حضورش در اين كلاس خيلي عجيب بود.» صالحي مدال برنزش را به شهيد جمهور آيت‌الله رئيسي تقديم كرد: «وقتي مي‌خواستيم به پاريس اعزام شويم يك پلاك به ما دادند كه يك طرفش اسم خودم بودم و يك طرفش اسم آيت‌الله رئيسي. از همان جا نيت كردم اگر مدال گرفتم، آن را به شهيدجمهور تقديم كنم.»
 ايران امروز در روز آخر بازی‌ها در 3‌رشته نماينده دارد. علی‌اکبر غریب‌شاهی در  دسته 107- کیلوگرم و احمد امین‌زاده در دسته 107+ کیلوگرم وزنه‌برداری و شهلا بهروزی‌راد در قايقراني، به ميدان می‌روند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید