• چهار شنبه 21 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 11
یکشنبه 18 شهریور 1403
کد مطلب : 234400
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/g5gL6
+
-

مدال‌آوری دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد جهانی کامپیوتر

مدال‌آوری دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد جهانی کامپیوتر

در هفته‌های اخیر در میان اخبار مختلف، نام دانش‌آموزانی که بر سکوی برتر رقابت‌های جهانی ایستادند، خوش درخشید. دانش‌آموزان ایرانی با حضور در المپیادهای جهانی و کسب مدال‌های خوش‌رنگ، پرچم ایران را بالا نگه‌ داشتند.
پس از شنیدن خبرهای خوش تیم‌های المپیاد فیزیک، هوش مصنوعی، نجوم و همچنین مسابقات جهانی علوم و اختراعات، اکنون نوبت به تیم ملی المپیاد کامپیوتر رسیده است.
تیم دانش‌آموزی ایران در سی و ششمین دوره المپیاد جهانی کامپیوتر با کسب یک نشان طلا، ۲نشان نقره و یک نشان برنز موفق به کسب رتبه نهم تیمی شد.
در این رقابت‌ها که در شهر اسکندریه مصر برگزار شد، امیرعلی عسگری موفق به کسب نشان طلا، امیرحسین فرخنده‌فر و امیررضا درستی موفق به کسب نشان نقره، و پارسا فرج‌پور موفق به کسب نشان برنز شدند، در این رقابت‌ها تیم‌های چین، آمریکا و لهستان در رتبه‌های اول تا سوم ایستادند.
سی‌وششمین دوره المپیاد بین‌المللی کامپیوتر از یکم سپتامبر(۱۱شهریور) با شرکت صدها دانش‌آموز از ۹۶کشور جهان در شهر اسکندریه مصر برگزار شد. این رویداد علمی توسط آکادمی عرب برای علم، فناوری و حمل‌ونقل دریایی در اسکندریه و با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت ورزش و جوانان و کتابخانه اسکندریه برگزار شده است.
المپیاد کامپیوتر یکی از مفهومی‌ترین المپیادهاست و بیشتر از هرچیزی روی تقویت مهارت حل مسئله در دانش‌آموزان تأکید دارد. المپیاد کامپیوتر بعد از ریاضی، پرطرفدارترین المپیاد دانش‌آموزی به‌شمار می‌رود و هدفش گسترش علوم کامپیوتر در سطح دانش‌آموزان دبیرستانی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید