• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 18 شهریور 1403
کد مطلب : 234368
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Nxqx6
+
-

معمای پليسی

جنایت در قطار

معماي شماره 21

جنایت در قطار

به کارآگاه خبر رسید که در قطاری که به سمت یکی از شهرهای شمالی در حال حرکت بود جنایت مرموزی اتفاق افتاده و در جریان آن لوکوموتیوران و یکی از نگهبان‌های قطار با شلیک گلوله به قتل رسیده‌اند. این جنایت ترس و وحشت زیادی در دل مسافران ایجاد کرده بود و هیچ‌کس به درستی نمی‌دانست که جنایت توسط چه‌کسی و با چه انگیزه‌ای اتفاق افتاده است. با وجود این آنطور که شواهد نشان می‌داد عامل جنایت یکی از سرنشینان قطار بود. در جریان بررسی‌های انجام شده معلوم شد که هنگام وقوع جنایت لوکوموتیوران در محل کارش یعنی جلوی قطار مشغول کار بوده اما نگهبان کشته شده در آخرین واگن حضور داشته است. یعنی یکی از مقتولان در ابتدا و دومین نفر در انتهای قطار بوده است و این موضوع معمای جنایی را پیچیده‌تر می‌کرد. این موضوع وقتی پیچیده‌تر شد که یکی از نگهبانان که هنگام وقوع جنایت در قطار حضور داشت برای کارآگاه تعریف کرد که هر دو جنایت درست در یک لحظه اتفاق افتاده و هر دو نفر در یک زمان به قتل رسیده‌اند. او گفت: در حال سرکشی به کوپه‌های وسط قطار بودم که ناگهان دو صدای شلیک، یکی از ابتدا و دیگری از انتهای قطار شنیدم. ابتدا متوجه ماجرا نشده بودم تا اینکه با صدای مسافران فهمیدم که لوکوموتیوران و یکی از همکارانم که در انتهای قطار حضور داشت با شلیک گلوله به قتل رسیده‌اند. این اظهارات نشان می‌داد که ممکن است این دو قتل توسط 2نفر اتفاق افتاده باشد. به این شکل که آنها همزمان در ابتدا و انتهای قطار قرار گرفته و لوکوموتیوران و نگهبان را همزمان به قتل رسانده باشند. با این حال اما هنوز جزئیات بیشتری از این جنایت مشخص نشده بود. در این بین کارآگاهان پی بردند که هنگام وقوع جنایت قطار با سرعتی در حدود 120کیلومتر در ساعت در حال حرکت بوده است.کارآگاه  با پی بردن به این موضوع فهمید که لوکوموتیوران و نگهبان قطار در یک زمان به قتل نرسیده‌اند. اما او چطور درباره این موضوع به قطعیت رسید؟

  به 3نفر از خوانندگانی که پاسخ صحیح معما را ارسال کنند 3کارت هدیه 500هزار تومانی اهدا می‌شود.

پاسخ‌هایتان را از طریق پیامک به شماره    300099901     ارسال کنید. به 3نفر از افرادی که پاسخ درست را ارسال کرده باشند به قید قرعه   کارت هدیه 500هزارتومانی  اهدا می‌شود.

پاسخ معمای شماره 20
کارآگاهان برای رازگشایی از قتل زن تنها تحقیقات زیادی انجام دادند و به بررسی‌های میدانی دست زدند. در جریان این تحقیقات، محتویات داخل یخچال خانه زن توجه آنها را جلب کرد. داخل یخچال چند بطری آب معدنی، یک قالب پنیر، مقداری نان خشک، مقداری میوه و... بود. آنها همچنین یک بطری شیر که هنوز در آن باز نشده بود پیدا کردند که تاریخ تولید آن برای روز شنبه بود. این زن هر روز به‌خاطر پوکی استخوانش شیر مصرف می‌کرد و تاریخ تولید این بطری شیر نشان می‌داد که او روز شنبه و احتمالا به‌دست شاگرد مغازه به قتل رسیده است.

برندگان معمای جنایی شماره 19
0919***8610
0937***5224
0903***4659
برنده کارت هدیه
 500هزار تومانی
شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید