• چهار شنبه 21 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 11
یکشنبه 18 شهریور 1403
کد مطلب : 234366
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Lgogw
+
-

در این صفحه به بازخوانی صفحات حوادث روزنامه همشهری در 30 سال قبل می‌پردازیم

30سال قبل در صفحه حوادث همشهری

طناب دار برگردن قاتلان ۵ راننده
نادر عبدالله‌زاده معروف به خفاش و همدست دیگر وی علیرضا آذرگون که مرتکب قتل ۵ نفر شده بودند، در کرج به دار آویخته شدند. این خبری بود که روزنامه همشهری در شهریور 73منتشر کرد. در ادامه این خبر آمده است: عبدالله‌زاده و دو همدست وی به نام‌های «علیرضا آذرگون و مهدی مرادزنجانی ۵ نفر به اسامی خان‌بابا یعقوب رشتیان، محمد کرامتی، مهدی براتی، فتح‌الله محمدی و محمد عادل را به قتل رسانده بودند. آنها قربانیان خود را از میان رانندگان منتظر در میدان آزادی و یا ابتدای آزادراه کرج که عازم کرج و حومه این شهر بودند، انتخاب می‌کردند و پس از اینکه به‌عنوان مسافر سوار این اتومبیل‌ها می‌شدند در بین راه با شیوه‌های فریبنده اموال رانندگان را غارت می‌کردند و سپس برای جلوگیری از افشای سرقت آنها را به قتل می‌رساندند و اتومبیل‌ها را نیز با تنظیم قولنامه‌های جعلی به فروش می‌رساندند. دادگاه کیفری یک شهرستان کرج برای علیرضا آذرگون متهم ردیف دوم تقاضای 2 بار اعدام کرده و برای مهدی مرادزنجانی نیز به جرم معاونت در قتل تقاضای ۲۰ سال زندان شده است. ریاست دادگاه کیفری یک شهرستان کرج را آقای یوسف فرهمند بر عهده داشت و آقای خبره دادستان کرج نیز در جلسات محاکمه حضور داشت. حکم محکومین ردیف‌های اول و دوم سحرگاه دیروز و پس از تأیید دیوان عالی کشور به اجرا در آمد.

حادثه در بزرگراه شیخ فضل‌الله
اتومبیل سواری کامارو که با سرعت غیرمجاز در بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری در حال عبور بود، از مسیر خود منحرف شد و پس از برخورد با جدول کنار بزرگراه در شیب‌راه کنار پل سقوط کرد. در این حادثه حدود 3میلیون ریال به اتومبیل سواری خسارت وارد شد و راننده آن به سختی آسیب دید. بی‌توجهی به سرعت مجاز در بزرگراه‌های تهران یکی از عوامل مهم حوادث رانندگی در این شهر است و متأسفانه رانندگان جوان و کم‌تجربه بیشتر مرتکب این خلاف شایع می‌شوند.

از بی‌احتیاطی تا حادثه
روزنامه همشهری 30سال قبل در چنین روزهایی با انتشار تصویری از یک حادثه رانندگی در شمال تهران خبر داد. در این خبر کوتاه آمده:‌ همانگونه که مشاهده می‌کنید اتومبیل فیات بر اثر سرعت بیش از حد و عدم‌کنترل به حاشیه پل جهان کودک روی بزرگراه مدرس پرتاب و به حالت معلق و نیمه واژگون درآمده است و چنانچه موانع و گاردریل‌های این بزرگراه نبود، سقوط  این خودرو حتمی بود.

قتل طلافروش تبریزی به دست۲ جوان
۲ جوان که یک طلافروش را به قبرستان شهر تبریز کشانده و با ضربات چاقو او را به قتل رسانده بودند در بازجویی‌های اولیه اعتراف کردند که برای به‌دست آوردن پول و عزیمت به خارج از کشور مبادرت به قتل این زرگر جوان کرده‌اند. مقداری از طلاهای مسروقه نیز از این دو جوان به‌دست آمد. به گزارش خبرنگار ما از تبریز «بهمن» و «رامین» متهمین به قتل در اظهارات خود گفته‌اند که فرامرز کدخدایی زرگر جوان را با ریختن طرح دوستی به گورستان تبریز برده‌اند و در آنجا وی را با ضربات چاقو کشته‌اند. آنان سپس با ربودن کلید گاوصندوق و نفوذ به داخل مغازه طلافروشی مقادیری از جواهرات موجود در مغازه را به سرقت برده‌اند. متهمین به قتل و سرقت که به تهران گریخته بودند با تلاش مأموران انتظامی تبریز و مساعدت دادسرای عمومی تهران دستگیر شدند.

قتل  ۵ نفر در حمله به خانواده عروس
در یک حمله مسلحانه ۵ تن از اعضای یک خانواده روستایی شهرستان ارومیه که برای شرکت در مراسم عروسی عازم روستای دیگری بودند کشته شدند. این گزارش 30سال قبل در چنین روزهایی در همشهری منتشر شد:
«به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، حادثه چهارشنبه هفته گذشته در فاصله بین دو روستای تو پراق قلعه و گلمرز اتفاق افتاد و به‌گفته اهالی روستای گلمرز درحالی‌که خانواده عروس برای انجام مراسم خاصی عازم خانه داماد بودند توسط دو نفر ناشناس مورد حمله مسلحانه قرار گرفتند و در جریان تیراندازی ۵ تن کشته و 5 تن دیگر که از خانواده عروس بودند زخمی شده‌اند. یک مقام مسئول در نیروی انتظامی ارومیه اختلاف خانوادگی را انگیزه احتمالی وقوع این حادثه دانست و خواهر عروس نیز خواستار دستگیری سریع عاملان جنایت شد و گفت در جریان تیراندازی داماد نیز زخمی شده است. روستای گلمرز و توپراق قلعه در همسایگی یکدیگر و در 4کیلومتری شمال شرقی ارومیه قرار دارند.»

جوانی تمامی اعضای خانواده‌اش را کشت
جنایت به خاطر ارثیه خبری بود که شهریور‌ماه سال 73در صفحه حوادث همشهری منتشر شد. خبری که از قتلی خانوادگی خبر می‌داد. در این خبر آمده است:‌جوانی بر سر تقسیم ارث پدری تمامی اعضای خانواده‌اش را به قتل رساند. وی که ایرج نام داشته و ۲۱ ساله بوده است هنگام تقسیم ارث وقتی متوجه می‌شود که پدر سهم برادر بزرگ‌تر را بیشتر تعیین کرده است، با تهیه یک قبضه کلاشنیکف تمامی اعضای خانواده‌اش را به رگبار مسلسل بست. در این حادثه تعدادی از همسایگان نیز مجروح شدند. قاتل پس از ارتکاب این جنایت با شلیک گلوله به زندگی‌اش خاتمه داد. در این حادثه که در ابتدای جاده قلعه گنج کهنوج روی داد ابراهیم احمدی ۶۰ ساله، مریم احمدی ۲۷ ساله، عشرت بهادری، حسین آتش‌پوش ۶۵ ساله، کرامت آتش‌پوش ۲۷ ساله و فرهاد ۳ ساله کشته و کلثوم اسماعیلی، عقیل بهادری‌، اسماء زارع، سکینه استوان، چراغ راج و عزیز بهادری مجروح شدند.

 قتل خانوادگی در خوی
روزنامه‌همشهری روز 16 شهریور 73درخبری نوشت:از سوی شعبه 2بازپرسی خوی، مردی به اتهام آتش زدن همسر و فرزندانش تحت تعقیب قرار گرفت. این مرد اهل خوی متهم است خانه خود در بلوار شهید بهشتی این شهر را هنگامی که همسر و فرزندانش در آنجا بودند به آتش کشیده و موجب مرگ همسر و دو فرزندش شده است.

   10قربانی در تصادف 3خودرو
15 شهریور 73همشهری نوشت :بر اثر برخورد 3 دستگاه اتومبیل در جاده آبعلی 10تن کشته و 2نفر زخمی شدند. اتومبیل رنو که از تهران به سمت بومهن در حرکت بود در نزدیک شهرک پردیس به‌علت انحراف به چپ با یک پیکان و یک تویوتا برخورد کرد که در این حادثه راننده و 7سرنشین دیگر رنو و راننده و سرنشین پیکان در دم جان باختند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید