• چهار شنبه 21 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 11
شنبه 17 شهریور 1403
کد مطلب : 234281
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/487mn
+
-

چگونه بدون کنکور به دانشگاه برویم؟

دانشگاه
چگونه بدون کنکور به دانشگاه برویم؟

سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام کرد داوطلبانی که رتبه کافی برای ادامه تحصیل کسب نکرده‌اند از روز چهارشنبه ۱۴شهریور‌ماه می‌توانند با توجه به ارزیابی معدل دیپلم و سوابق تحصیلی‌شان در رشته‌های مختلف دانشگاه آزاد به ادامه تحصیل بپردازند. به همین دلیل، با نگاهی به دفترچه ثبت‌نام مقطع کارشناسی پیوسته، خواندن چند نکته ضروری است.

   اتباع بیگانه در هر 31استان می‌توانند تنها در یک شهر به ادامه تحصیل بپردازند که شامل 31شهرستان یا واحد می‌شود.
   در هر یک از 31استان امکان در اختیار داشتن خوابگاه دانشجویی در نظر گرفته شده، اما شمار این شهرها در استان‌های مختلف متفاوت است که اسامی آنها در دفترچه ادامه تحصیل کارشناسی پیوسته درج شده است.
   متقاضیان با پرداخت 300هزار تومان می‌توانند برای خرید کارت اعتباری ثبت‌نام اقدام کنند.
   داوطلبان می‌توانند 20رشته/ شهر تحصیلی انتخاب کنند.
   دوره تحصیل در مقطع کارشناسی به‌طور پیوسته 5سال است.
   متقاضیانی که از لحاظ مالی در مضیقه‌اند می‌توانند از معاونت دانشجویی واحدی که در آن به ادامه تحصیل می‌پردازند وام دریافت کنند و آن را طی 4‌ماه بدون بهره به معاونت دانشجویی واحد پرداخت کنند.
   4رشته مدیریت بازرگانی، هتلداری، مهندسی کامپیوتر و مهندسی معماری به‌صورت برون‌مرزی در کشور امارات متحده عربی تدریس می‌شود.
   انتخاب رشته با توجه به سوابق تحصیلی تا ساعت۲۴ چهارشنبه ۲۱شهریور ادامه خواهد داشت. به همین دلیل ضروری است که هرچه زودتر نگاهی به چند و چون رشته‌ها، واحدهای دانشگاهی و تنوعشان بیندازید و در مورد انتخاب خودتان تصمیم بگیرید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید