• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
یکشنبه 11 شهریور 1403
کد مطلب : 234210
+
-

ابعادی جدید از حمله سنگین حزب‌الله به یگان8200

ابعادی جدید از حمله سنگین حزب‌الله به یگان8200

«پهپاد حزب‌الله به مجتمع اطلاعاتی8200 در گلیلوت برخورد کرد.» این، تیتر اصلی گزارش خبری روزنامه الاخبار لبنان بود.
  حزب‌الله لبنان در چارچوب عملیات اربعین یکشنبه با ۳۴۰موشک و پهپاد به مواضع نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی حمله کردند که یکی از آنها مقر یگان فوق‌امنیتی۸۲۰۰ بود.
در همین زمینه، روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع رسانه‌ای و امنیتی اعلام کرد که نیروهای امنیتی رژیم یک حلقه امنیتی به شعاع ۴کیلومتر اطراف مقر۸۲۰۰ ایجاد کردند که مانع از درز اخبار و هدف قرار گرفتن این مقر توسط حزب‌الله شوند.
  منابع موثقی از داخل فلسطین اشغالی گزارش دادند که 6فروند از پهپادهای حزب‌الله که یکشنبه گذشته توسط مقاومت طی عملیات اربعین پرتاب شدند، به اهداف خود در تأسیسات یگان۸۲۰۰ رسیدند.
  همچنین شبکه خبری المیادین لبنان که پوشش‌های دقیقی از جنگ اسرائیل و حزب‌الله دارد، در گزارشی اعلام کرد که پهپادهای حزب‌الله لبنان مقر یگان۸۲۰۰ را هدف قرار دادند و خسارت قطعی به این مقر وارد شد. این شبکه خبری به نقل از یکی از مقامات امنیتی اسرائیل نوشت که قطعا عملیات اربعین با موفقیت همراه بوده است.
  به‌ گفته این منابع، این حلقه امنیتی بزرگ چند ساعت به طول انجامیده؛ به ‌طوری که از ورود و خروج پرسنل نظامی و غیرنظامی این پایگاه جلوگیری به عمل آمده است.
   رهبر حزب‌الله لبنان هم در سخنرانی خود اعلام کرد که در حمله راکتی و پهپادی به اسرائیل، پایگاه اطلاعاتی صهیونیست‌ها هدف گرفته شده است.
  واحد۸۲۰۰ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین واحد اطلاعاتی در ارتش رژیم اسرائیل است که مسئولیت‌های آن شامل شنود الکترونیک، رمزگشایی، جنگ سایبری و ضد‌اطلاعات است. این واحد در سال۱۹۵۲ تأسیس شده و نقشی کلیدی در بسیاری از عملیات‌های نظامی اسرائیل ایفا کرده است و حزب‌الله توانست مقر آنها را هدف قرار دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید