• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
شنبه 10 شهریور 1403
کد مطلب : 234085
+
-

خواص جادویی خاکشیر

خیلی‌ها تصور می‌کنند خاکشیر فقط برای تابستان، رفع عطش، گرما و گرمازدگی کاربرد و اثربخشی دارد، درحالی‌که اثرات سودمند معجزه‌آسای آن برای پیشگیری از عارضه‌های دیگر هم مطرح می‌شود، ازجمله کاهش دمای بدن و تب به‌دلیل داشتن خاصیت آنتی‌بیوتیکی، رفع برخی مشکلات گوارشی مثل یبوست، درمان کبد چرب، محافظت از سلامت پوست و مو و...
البته مصرف خودسرانه و بی‌رویه خاکشیر هم مضر است و هم آسیب‌رسان. به‌عنوان مثال این خوراکی گیاهی، خاصیت ملین دارد و مصرف زیاد آن ممکن است باعث تسریع حرکات روده و منجر به اسهال و کم‌آبی بدن شود یا به‌دلیل طبع سردی که دارد برای افراد مبتلا به روماتیسم و آرتروز توصیه نمی‌شود. زنان باردار هم باید با مشورت پزشک اقدام به مصرف آن کنند.

20خاصیت باورنکردنی خاکشیر
تسکین سردرد، از بین بردن شوره سر، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کنترل قندخون، کاهش سطح کلسترول خون، تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از بروز سرماخوردگی، سم‌زدایی از بدن، کاهش وزن، تقویت قوای جنسی، رفع گرفتگی صدا در هنگام صبح، کمک به درمان کبد چرب، کمک به دفع سنگ کلیه، تقویت و پاکسازی معده، کمک به تنظیم فشار خون، حفظ سلامت پوست‌، مؤثر در کم‌کاری تیروئید، کاهش درد استخوان و مفاصل، مؤثر در درمان دل‌درد و یبوست و مؤثر در سنگ صفرا مهم‌ترین خواص این داروی شفابخش هستند.
 
ترکیب جادویی بسازید
مصرف خاکشیر به همراه برخی عرقیات می‌تواند یک ترکیب درمانی هم داشته باشد و به بهبود عملکرد دستگاه‌های مختلف بدن کمک کند. توصیه مهم اینکه در استفاده از آنها زیاده‌روی نکنید و درصورت بروز علائم و عوارض مصرف‌شان را قطع کنید.
   درمان یبوست؛ خاکشیر و آب گرم و گلاب
   درمان اسهال؛ خاکشیر، عرق‌نعناع و آب سرد
   تصفیه خون و ضد‌جوش؛ خاکشیر، عرق کاسنی و شاتره
   دفع سنگ کلیه؛ خاکشیر و عرق‌شتر
   چربی‌سوزی و کاهش وزن؛ خاکشیر، دانه چیا، عرق‌زیره و شوید
   آرام‌بخش و خواب‌آور؛ خاکشیر، عرق‌نعناع و بیدمشک

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :