• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
پنج شنبه 8 شهریور 1403
کد مطلب : 234020
+
-

رهبر معظم انقلاب در دیدار رهبر ملی ترکمنستان تأکید کردند

گسترش روابط به سود هر 2کشور

امیدواریم با حضور دولت تازه‌نفس، امور مربوط به گسترش روابط2کشور با شدت و قوت بیشتری ادامه یابد

گسترش روابط به سود هر 2کشور

رهبر معظم انقلاب عصر چهارشنبه در دیدار قربانقلی بردی محمداف، رهبر ملی ترکمنستان، گسترش روابط 2کشور را دارای اولویت فراوان دانستند و گفتند: روابط ایران و ترکمنستان در سال‌های اخیر گسترش خوبی پیدا کرده ‌است، اما هنوز ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری‌های بیشتر وجود دارد که باید از آنها استفاده شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه گسترش روابط براساس منافع مشترک به سود هر 2کشور است، افزودند: امیدواریم با حضور دولت تازه‌نفس آقای پزشکیان، امور مربوط به گسترش روابط 2کشور با شدت و قوت بیشتری ادامه یابد.
رهبرمعظم انقلاب با اشاره به انگیزه بالای رئیس‌جمهور برای گسترش روابط با ترکمنستان، عنوان کردند: خانم صادق، وزیر راه و شهرسازی نیز به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک، توافق‌های 2کشور را دنبال خواهند کرد تا به نتایج مطلوب برسد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به سخنان رهبر ملی ترکمنستان درباره طرح‌های مشترک میان 2کشور ازجمله طرح بزرگراه جنوب به شمال و طرح توسعه خط لوله گاز ترکمنستان، این طرح‌ها را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اجرای این طرح‌های بزرگ با حضور کارشناسان و متخصصان ایرانی، روابط صمیمی 2کشور را بیش از پیش نزدیک‌تر خواهد کرد.
رهبر ملی ترکمنستان نیز در این دیدار 2کشور را خویشاوند یکدیگر خواند و گفت: مذاکرات خوب و سازنده‌ای را در تهران با رئیس‌جمهور داشتم و امیدوارم موافقتنامه‌های امضاشده به نتایج خوبی برسند. بردی محمداف همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آقای رئیسی رئیس‌جمهور فقید، به اقدام‌های ارزنده‌ وی برای گسترش روابط 2کشور اشاره کرد و افزود: مرز طولانی و مشترک ترکمنستان با ایران همواره مرز صلح و دوستی بوده و خواهد بود و آماده گسترش روابط در همه حوزه‌ها هستیم.

امضای 4سند همکاری
رهبر ملی ترکمنستان پیش از ظهر چهارشنبه با استقبال فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی وارد تهران شد و در مجموعه سعدآباد مورد استقبال رسمی رئیس‌جمهور قرار گرفت. رایزنی‌های دوجانبه، برگزاری نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه 2کشور، برگزاری نشست‌ خبری مشترک و امضای اسناد همکاری از دستورکارهای حضور بردی محمداف در تهران بود.
در جریان این سفر با حضور پزشکیان و بردی‌ محمداف 4سند همکاری مشترک در حوزه‌های گاز، گمرکات، همکاری‌های دیپلماتیک و خواهرخواندگی 2بندر امیرآباد و ترکمن‌باشی به امضا رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید