• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
پنج شنبه 8 شهریور 1403
کد مطلب : 234005
+
-

درگیری خونین شکارچی و محیط‌بان در«کوه‌گل»

شلیک گلوله شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده«کوه‌گل» دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد محیط‌بانی را زخمی و راهی بیمارستان کرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در گفت‌وگو با همشهری از مساعد بودن حال محیط‌بان منطقه حفاظت‌شده «کوه‌گل» دنا خبر داد و گفت: پیگیری‌های لازم از فرماندهی انتظامی و استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای دستگیری سریع ضاربان محیط‌بان منطقه حفاظت‌شده «کوه‌گل» دنا انجام گرفت.
شینا انصاری افزود: بلافاصله بعد از اطلاع از این خبر، پیگیری لازم از طریق فرماندهی انتظامی و استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای انتقال این محیط‌بان و دستگیری ضاربان انجام گرفت. در این راستا، هماهنگی‌های لازم برای انتقال محیط‌بان، رمضان رستگار از طریق بالگرد نیز انجام شد؛ اما به‌دلیل تاریکی هوا این امر محقق نشد.
انصاری ادامه داد: به‌دلیل صعب‌العبور بودن منطقه، از طریق هلال‌احمر اقدامات لازم برای انتقال محیط‌بان پرتلاش سازمان حفاظت شده انجام یافت و قبل از پایان روز آقای رستگار به بیمارستان انتقال یافت.
او با اشاره به اینکه در این حادثه اسلحه محیط‌بان رستگار توسط ضاربان مورد سرقت قرار گرفت، تأکید کرد: حال عمومی آقای رستگار هم ‌اکنون مساعد است و مطابق اعلام پزشک معالج وی، نیازی به انتقال او به تهران نبود؛ همچنین از طریق پلیس اطلاعات استان، پیگیری‌های لازم برای دستگیری سریع ضاربان انجام گرفته است و امیدواریم به‌زودی خبرهای مطلوبی در این زمینه دریافت کنیم.
رئیس اداره روابط‌ عمومی حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در تشریح این حادثه گفت: «رمضان رستگار» محیط‌بان پارک ملی دنا در محدوده دره خشک واقع در منطقه حفاظت شده دنا مورد اصابت گلوله مستقیم شکارچیان قرار گرفت و از ناحیه ران به‌شدت زخمی شد.
هادی سینایی افزود: پس از شنیده شدن صدای شلیک چندین گلوله در منطقه «دره خشک» کوه‌گل، محیط‌بانان به منطقه اعزام شدند و پس از ساعت‌ها تلاش و پیاده‌روی به محل صدای شلیک گلوله رسیدند. محیط‌بانان موفق می‌شوند یکی از 3 شکارچی را دستگیر کنند؛ اما متأسفانه یکی دیگر از شکارچیان که عرصه را بر دوست خود تنگ می‌بیند در فاصله صفر با اسلحه کلاشینکف به پای محیط‌بان شلیک می‌کند تا بتواند دوست خود را از دست محیط‌بانان آزاد کند.
او ادامه داد: به‌دلیل اصابت تیر به ران محیط‌بان، متأسفانه وی از ناحیه پا به‌شدت مصدوم می‌شود و روی زمین می‌افتد؛ متخلفان، اسلحه سازمانی محیط‌بان را برداشته و هر3‌نفر متواری شدند و رمضان رستگار، محیط‌بان منطقه حفاظت‌شده «کوه‌گل» که به‌شدت دچار خونریزی شده بود نیز به بیمارستان منتقل شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید