• چهار شنبه 7 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 22 صفر 1446
  • 2024 Aug 28
چهار شنبه 7 شهریور 1403
کد مطلب : 233921
+
-

چرا اسرائیل نمی‌تواند به ایران حمله کند؟

چرا اسرائیل نمی‌تواند به ایران حمله کند؟

طی 10‌ماه گذشته که جنگ غزه در جریان بوده، اظهارات و نقل‌قول‌های متعددی از سوی کارشناسان عبری زبان و اسرائیلی درباره توانایی‌های نیروهای مقاومت و ایران گفته شده است. به‌تازگی نیز دیوید مناشری، مدیر و مؤسس مرکز مطالعات ایران در دانشگاه تل‌آویو، درباره گزینه نظامی در برابر ایران گفته است که سال‌ها پیش که مرکز مطالعات را تأسیس کردم، موضوع جلسات ما درباره حمله به ایران و نتیجه‌ جلسات این بود که ما گزینه نظامی در مقابل ایران نداریم و تا الان هم همینطور است و ما هیچ گزینه نظامی معتبری در برابر ایران در اختیار نداریم. علاوه بر دیوید مناشری، کارشناسان و افراد دیگری نیز در اسرائیل بارها به ناتوانی گزینه نظامی در برابر ایران اذعان کرده‌اند:
  دورون ماتسا، عضو هیأت تحریریه یک وب‌سایت اسرائیلی: سؤال این نیست که ایران پاسخ اسرائیل را خواهد داد یا نه، بلکه سؤال این است که این پاسخ چه زمانی خواهد بود و آیا اسرائیل برای حادثه‌ای که به کلی وجهه جنگ را تغییر خواهد داد آماده است یا نه.
  منشه امیر، کارشناس پیشین رادیو اسرائیل: اسرائیل توانایی حمله گسترده به ایران را ندارد و نمی‌تواند زیرساخت‌ها و تأسیسات اتمی ایران را هدف قرار دهد.
  اسرائیل زیو، ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی: حدود یک سال است که ما نمی‌توانیم حتی کوچک ترین دشمن خود را به‌طور کامل شکست دهیم. درست است که ما نیاز به مقابله با ایران داریم، اما به یک استراتژی نیاز داریم و برای آن، باید یک جبهه را ببندیم، دیگری را مدیریت کنیم و استراتژی معنادارتری را علیه ایران دنبال کنیم. اسرائیل قطعا نمی‌تواند مبارزه با همه را بر عهده بگیرد، درحالی‌که حتی نمی‌تواند ساده‌ترین جبهه را ببندد.
  آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی: ما ۱۰‌ماه است که درگیر یک جنگ فرسایشی هستیم و این به منافع اسرائیل آسیب می‌زند. اسرائیل هیچ برنامه‌ای برای مقابله با ایران ندارد و بنیامین نتانیاهو، تنها به بقای کابینه خودش فکر می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید