• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
چهار شنبه 7 شهریور 1403
کد مطلب : 233840
+
-

با به‌کارگیری این ترفندها کلاه سرتان نمی‌رود!

با به‌کارگیری این ترفندها کلاه سرتان نمی‌رود!

به‌عنوان مشتری می‌توانید از چند راه ساده و سریع برای تشخیص اصل‌بودن قطعات خودرو استفاده کنید:

استعلام شناسه اصالت قطعات خودرو
چند سالی است که ستاد مبارزه با قاچاق کالا به حوزه لوازم یدکی تقلبی وارد شده است. در سال‌های گذشته، این ستاد با همکاری وزارت صمت، ایده صدور شناسه کالا را برای لوازم یدکی با هدف تشخیص محصولات اصل از تقلبی پیگیری کرده‌است. در حال حاضر بیش از 55 قلم محصول لوازم یدکی پرکاربرد مشمول صدور این شناسه هستند.
خرید و فروش این قطعات در کشور بدون داشتن شناسه اصالت قطعات خودرو ممنوع است. 2راه برای استعلام اصالت شناسه رهگیری درج‌شده روی این کالاها وجود دارد: 1. می‌توانید به سامانه جامع تجارت به‌نشانی ntsw.ir مراجعه کنید.
 2. می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری
 #7777 *4. ضمن واردکردن شناسه محصول در لحظه اصالت آن را استعلام بگیرید.
 
 استعلام کد رهگیری منحصربه‌فرد قطعات یدکی شرکت‌ها
گاهی برخی از شرکت‌ها هم نسبت به درج کد رهگیری منحصربه‌فرد اختصاصی روی قطعات یدکی اقدام می‌کنند؛ به‌این ترتیب امکان تشخیص لوازم یدکی اصلی از تقلبی با استعلام کد رهگیری این محصولات فراهم می‌شود. در حال حاضر شرکت سایپایدک شماره 50001813 و شرکت ایساکو شماره 300031 را برای استعلام اصالت لوازم یدکی خود در اختیار مشتریان قرار داده‌اند.
برخی از شرکت‌های خارجی هم از این رویه بهره می‌برند. به‌عنوان مثال، هر قطعه یدکی برند رنو دارای یک کد پیگیری اختصاصی است. این کد از 7کاراکتر تشکیل می‌شود؛ 4حرف بزرگ انگلیسی و 3عدد که یکی در میان کنار هم قرار می‌گیرند. با استفاده از این کد پیگیری و همچنین بارکد روی محصول، می‌توانید اصالت کالا را از سامانه اختصاصی رنو بررسی کنید. در محصولات تقلبی معمولا کد پیگیری به‌صورت اشتباه درج می‌شود یا چند کالا دارای یک کد پیگیری هستند.
 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید