• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
سه شنبه 6 شهریور 1403
کد مطلب : 233798
+
-

پیام دوحه برای تهران چه بود؟

نخستین سفر وزیر امورخارجه قطر به تهران در دولت چهاردهم مورد توجه رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قرار گرفت

گزارش
پیام دوحه برای تهران چه بود؟

علیرضا احمدی-روزنامه‌نگار

روز دوشنبه تهران در حالی میزبان نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر بود که نخستین سفر محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی به ایران از زمان آغاز به‌کار دولت چهاردهم از جنبه‌های مختلف منطقه‌ای، سیاسی و اقتصادی مهم ارزیابی می‌شود و براین اساس هم است که بازتاب قابل‌توجهی در رسانه‌های بین‌المللی داشت.
رایزنی‌های وزیر امور خارجه قطر با مقام‌های ارشد ایرانی در شرایطی است که به‌دنبال استمرار شرارت‌های رژیم‌صهیونیستی و افزایش تنش‌ها در غرب‌آسیا، بررسی تحولات جاری در منطقه از مهم‌ترین محورهای این سفر ارزیابی می‌شود. تحلیلگران منطقه‌ای و بین‌المللی معتقدند پاسخ ایران به ترور شهید هنیه در تهران از یک‌سو و وضعیت مذاکرات آتش‌بس در غزه ازسوی دیگر، اهمیت حضور بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی را در تهران دوچندان کرده‌است.
در شرایطی که عملیات نظامی حزب‌الله لبنان علیه اهداف مهمی در سرزمین‌های اشغالی، فاز تازه‌ای از تحولات منطقه‌ای را کلید زده‌است، ناظران منطقه‌ای معتقدند وزیر امورخارجه قطر در تهران رایزنی‌های چندوجهی را در دستورکار دارد؛ از مناسبات دوجانبه گرفته تا آخرین وضعیت مذاکرات آتش‌بس و پاسخ ایران به شرارت‌های تروریستی اخیر تل‌آویو که از اصلی‌ترین محورهایی است که گفته می‌شود در جریان رایزنی‌های بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی در تهران مطرح شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید