• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
سه شنبه 6 شهریور 1403
کد مطلب : 233800
+
-

انتقاد آیت‌الله سبحانی از طرح مجدد تعطیلی شنبه‌ها در مجلس

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع‌تقلید شیعه در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، از طرح مجدد تعطیلی شنبه‌ها در مجلس انتقاد کرد. در بخشی از نامه آیت‌الله سبحانی آمده ‌است: «مصوبه‌ای که ازسوی شورای‌ نگهبان مردود شمرده شده و نهاد نظارت بر مصوبات مجلس نیز آن را مغایر با مصالح دانسته است و جمعی از مراجع نیز آن را نپذیرفته‌اند، چگونه بار دیگر به مجلس برمی‌گردد.» محورهای اصلی نامه آیت‌الله سبحانی را در ادامه می‌خوانید:
 در متن خبر تعطیلی روز شنبه چنین توجیه شده ‌است: تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد کشور است؛ این استدلال عجیب است؛ تعطیلی شنبه، یعنی تعطیلی کلیه دستگاه‌های مولد؛ آیا چنین کاری به نفع اقتصاد کشور است؟!
جمعی که با خارج ارتباط دارند از ۵درصد جمعیت کشور فزون‌تر نیستند؛ چگونه یک اکثریت فدای اقلیت شود؟
چگونه می‌توان فرهنگ ملی و دینی را که سابقه 1400‌سال و اندی دارد، با یک قیام و قعود به هم زد؟
محور تنها مسائل اقتصادی نیست؛ تعطیلی روز شنبه، تعطیلی مراکز تحصیلی، دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌ها و مراکز پژوهشی را در پی دارد؛ آیا این به نفع کشور است؟
 از همه گذشته، تعطیلی شنبه برخلاف قانون اساسی است که می‌گوید تعطیلی هفته روز جمعه و این عبارت مفید حصر است؛ چنانکه 2 اصلی که در کنار آن آمده ‌است نیز مفید حصر است: «زبان فارسی» که زبان رسمی کشور است (اصل 15)؛ آیا می‌توان عبری را هم به رسمیت شناخت؟! پرچم کشور اسلامی از 3‌رنگ تشکیل شده (اصل 18) آیا می‌توان رنگ چهارمی به آن افزود.

این خبر را به اشتراک بگذارید