• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
شنبه 3 شهریور 1403
کد مطلب : 233571
+
-

پشت‌پرده حادثه متروي ترمینال جنوب

داخلی
پشت‌پرده حادثه متروي ترمینال جنوب

به‌دنبال انتشار  فیلمی در فضای مجازی که از حادثه سوختگی در ایستگاه متروي پایانه جنوب حکایت دارد، شرکت بهره‌برداری متروي تهران جزئیات این حادثه را تشریح کرد.
به گزارش همشهری، از اواخر هفته گذشته فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده كه از حادثه برق‌گرفتگی و سوختگی 2نفر از مسافران مترو در ایستگاه پایانه جنوب حکایت دارد. به‌دنبال انتشار این فیلم، شرکت بهره‌برداری متروي تهران و حومه اعلام کرد: در تاریخ ۱۰مرداد۱۴۰۳، یکی از مسافران محترم به همراه عصای فلزی خود در ایستگاه پایانه جنوب در حال پیاده شدن از قطار بود که متأسفانه عصای فلزی از دست وی رها و در اتفاقی نادر با عبور از فاصله میان سکو و قطار به کفشک جریان قطار(کفشک قطعه‌ای است که وظیفه‌ انتقال انرژی الکتریکی به قطار را برعهده دارد) برخورد کرد.
شرکت مترو همچنين یادآور شد:  برخورد همزمان این شیء فلزی با قطعات فلزی زیر قطار و کفشک آن سبب ایجاد قوس الکتریکی(آرک) شد. سپس این جرقه باعث سوختگی بخشی از پیراهن و پارچه‌ پیچیده شده روی عصا و در نتیجه بروز سوختگی برای این مسافر سالمند محترم شد. همچنین، مسافر دیگری که در پشت‌ سر این فرد قرار داشت دچار سوختگی سطحی شد. در پی این حادثه، هر دو مسافر به سرعت به بیمارستان منتقل شدند. پس از معاینه پزشکان، مشخص شد که هیچگونه برق‌گرفتگی رخ نداده و تنها سوختگی تقریبا سطحی بوده است. در همین راستا، زن آسیب‌دیده همان روز از بیمارستان مرخص شد و مسافر دیگر اهل بندرعباس، یک شب مهمان شرکت بهره‌برداری مترو در یک هتل‌آپارتمان بود و صبح روز بعد پس از معاینه مجدد در بیمارستان، ترخیص و عازم شهر خود شد.‌


 

این خبر را به اشتراک بگذارید