• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 26 تیر 1397
کد مطلب : 23336
+
-

واقعه سیاهکل از امشب روی صحنه می‌رود

نمایشنامه‌ای که در انبار محبوس است

نمایشنامه‌ای که در انبار محبوس است

«آفتابکاران و سایر کشاورزان سرزمین شرق میانه» عنوان نمایشی است که از امشب در سالن شماره یک تئاترشهرزاد روی صحنه می‌رود؛ نمایشی که به گفته کارگردانش به واقعه سیاهکل اشاره دارد و از پیرمرد 70ساله‌ای می‌گوید که آرمان‌هایش ویران شده و از بین رفته است. پویا پیرحسین‌لو که علاوه بر کارگردانی این نمایش، متن آن را هم نوشته به همشهری گفت: «شخصیت پیرمرد در نمایش نماد آرمان‌های شکست‌خورده است و می‌تواند نمادی از این آرمان‌ها در سراسر جهان باشد.» 

پیرحسین‌لو حالا به همراه گروه هنری خود که «آوا» نام دارد، نمایش را روی صحنه خواهد برد؛ نمایشی که بنا به وعده مسئولان تئاتری نمایشنامه‌اش به‌صورت کتاب منتشر شد اما به گفته کارگردان به‌دلیل غلط تایپی در اسم نمایش، کتاب به بهانه تصحیح 3سال است که در انبار مانده و توزیع نشده است.

در نمایش جدید پیرحسین‌لو علاوه بر 8بازیگر اصلی، 5هنرجوی کودک و نوجوان هم بازی می‌کنند و این نمایش هر روز ساعت 18به‌مدت 20شب روی صحنه می‌رود.

آفتابکاران و سایر کشاورزان سرزمین شرق میانه ازجمله نمایشنامه‌های برگزیده در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است. پیرحسین‌لو گفت: «قرار بود از نمایشنامه‌های برگزیده در اجرای عمومی حمایت شود اما این کار انجام نشد. با توجه به مختصات نمایش به یک سالن بزرگ نیاز داشتیم. به همین‌خاطر برای اجرا به تالارهای نمایشی دولتی رفتیم، اما در نهایت موفق به گرفتن اجرا نشدیم و در نهایت مجبور شدیم که به بخش خصوصی رجوع کنیم.»

وی ادامه داد: «خوشبختانه تئاترشهرزاد همکاری خوبی با ما داشت و سالن شماره یک برای اجرای ما مناسب بود و تمرینات خود را آغاز کردیم.» آفتابکاران و سایر کشاورزان سرزمین شرق میانه در جشنواره تئاترشهر هم در بخش‌های مختلف کاندیدا شد اما نتوانست حمایتی در اجرای عمومی داشته باشد. نویسنده نمایشنامه «سپاسگزارم درخت گلابی» همچنین به شروع کارش قبل از آغاز سال جدید اشاره کرد و یادآور شد:«قرار بود نمایش را اوایل تیر‌ماه اجرا کنیم اما به‌دلیل تداخل با بازی‌های جام جهانی، شروع اجرای نمایش به 26تیر‌ماه موکول شد و به‌دلیل محدودیت زمانی، شنبه‌ها نیز نمایش را روی صحنه می‌بریم.»

امیرعباس توفیقی، آرمین بشرویه، ندا جبرائیلی، امیر عباسیان، مرضیه سهراب، ‌ نفیسه زارع، پژمان یاوری، حامد جعفری‌کیا، صبا میرزانژاد، آرمان دولت کیا، رایا‌ نویدی‌شمالی، سهند صمدی راد و مرصاد بابارحمتی در این تئاتر ایفای نقش می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید