• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
دو شنبه 29 مرداد 1403
کد مطلب : 233195
+
-

رازهایی درباره رمز عبور

رازهایی درباره رمز عبور

برخی کارشناسان امنیت سایبری توصیه می‌کنند رمز عبور خود را هر 3ماه یک‌بار تغییر دهید، اما این می‌تواند یک اشتباه باشد. توجه داشته باشید برای در امان بودن، داشتن یک رمز عبور قوی برای مدت زمان 90روز کافی نیست، چون چنین چیزی تنها در حد افسانه است و گاهی می‌تواند راهی آسان برای تبدیل‌شدن شما به یک قربانی به‌حساب بیاید.

اشتباهات رایج
نکاتی که اغلب درباره رمزهای عبور مفید به‌نظر می‌رسند، ممکن است در واقع اشتباه باشند. به همین‌خاطر شما باید مدام اطلاعات خود را دراین‌خصوص به‌روز کنید.
استفاده از رمزهای عبور یکسان برای چندین حساب اشتباه است؛ یکی لو برود، باقی هم لو رفته‌اند!
قانون «۹۰روز» که کاربران را تشویق می‌کند تا رمزهای عبورشان را هر ۹۰روز تغییر دهند، یک اشتباه است. کارشناسان می‌گویند فقط درصورت لزوم باید رمز را تغییر دهید، زیرا تکرار می‌تواند منجر به ایجاد گذرواژه‌های ضعیف یا تکراری شود.

تعداد و نوع کاراکترهای معتبر
درنظر داشته باشید، فقط پس از اطلاع از اینکه اعتبار ورود شما به خطر افتاده است، باید رمزهای عبور خود را تغییر دهید. عده‌ای هم ادعا می‌کنند که شما باید در نام کاربری دست‌کم ۱۲کاراکتر مؤثر داشته باشید؛ اما کارشناسان می‌گویند این میزان دیگر کافی نیست. در واقع یک رمز عبور قوی باید حداقل ۱۶کاراکتر داشته باشد و حاوی ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص مانند علامت تعجب یا علامت دلار باشد. از نام‌ها، تاریخ تولد و دیگر اطلاعات شخصی که به‌راحتی در اینترنت پیدا می‌شوند استفاده نکنید. دستیابی هکرها به چنین اطلاعاتی در مورد شما به‌راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید