• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
یکشنبه 28 مرداد 1403
کد مطلب : 233106
+
-

هشدارهای جدی آموزش و پرورش به والدین دانش‌آموزان

هشدارهای جدی آموزش و پرورش به والدین دانش‌آموزان

کم‌کم صدای پای پاییز و بازگشایی مدارس به گوش می‌رسد و این یعنی دانش‌آموزان باید مقدمات شروع سال تحصیلی جدید را آماده کنند. نخستین و مهم‌ترین نکته در این زمینه، ثبت‌نام و خرید کتاب درسی است؛ مسئله‌ای که هنوز یک عده از دانش‌آموزان و والدین نسبت به آن بی‌توجه بوده و برای آن اقدام نکرده‌اند. در همین راستا، حجت‌الاسلام علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هشدار داد و گفت که دانش‌آموزان و والدین هر چه سریع‌تر برای ثبت‌نام کتب درسی اقدام کنند. او با بیان اینکه از جهت ثبت‌نام دانش‌آموزی امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داریم، افزود: مانند سال‌های گذشته توصیه اول این است که هر چه زودتر ثبت‌نام‌ها قطعی شود چون تا ثبت‌نام دانش‌آموزان نهایی نشود ثبت سفارش کتاب انجام نمی‌شود، بنابراین از همه خانواده‌ها خواهشمندیم هرچه زودتر ثبت‌نام فرزندانشان را نهایی کنند که متناسب با ثبت‌نام‌ها، ثبت سفارش کتاب را انجام دهند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره آمار چاپ کتاب توضیح داد: کل کتاب‌هایی که امسال براساس برآورد، سفارش داده شده، ۱۵۵‌میلیون جلد کتاب است که از این رقم حدود ۹۰‌درصد آن چاپ‌سپاری شده و بقیه آن طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا ابتدای شهریورماه به پایان می‌رسد.

هشدار دوم به والدین 30هزار کودک
دومین هشدار اما برای والدین کودکان 6سال تمام است که هنوز برای ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس اقدام نکرده‌اند که براساس آمار این وزارتخانه بیش از 30هزار کودک هستند. حجت‌الله الماسی، معاون وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: «30هزار دانش‌آموز کلاس اولی به پایگاه‌های سنجش آمادگی تحصیلی مراجعه نکرده‌اند و ۱۵‌شهریور آخرین مهلت مراجعه دانش‌آموزان به پایگاه‌های سنجش آمادگی تحصیلی خواهد بود.»
او افزود: از ۱۵‌شهریور به بعد همه سامانه‌ها بسته می‌شوند. ۸۱۹‌مرکز ثابت در سراسر کشور در تمام شهرستان‌ها داریم و این مراکز مثل مدرسه، دوشنبه و چهارشنبه‌ها باز هستند و مدیر، معاون و معلمان آنجا منتظرند که اگر مواردی جا مانده بود، کار سنجش را انجام دهند.
الماسی در مورد دانش‌آموزان اتباع نیز گفت: دانش‌آموزان اتباع تا زمانی که به‌صورت قانونی و رسمی کد نگیرند و نتوانند در سامانه ثبت‌نام کنند، امکان سنجش‌شان وجود ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید