• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 27 مرداد 1403
کد مطلب : 232989
+
-

تصادف مرگبار اتوبوس زائران با کامیون عراقی

تصادف اتوبوس زائرانی که بعد از زیارت کربلا در حال بازگشت به‌سوی مرز بودند با یک تانکر حامل قیر حادثه هولناکی را رقم زد و 61مصدوم و 2فوتی برجا گذاشت.
به گزارش همشهری، این حادثه ساعت 3:30 بامداد جمعه در جاده دیوانیه به ناصریه در عراق اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که زائرانی از شهرهای اهواز، آبادان، بوشهر، جهرم و لار برای زیارت به نجف و کربلا رفته بودند و پس از زیارت، سوار بر اتوبوس به‌سوی مرز شلمچه در حال حرکت بودند. این اتوبوس به‌دلیل سرعت زیاد به‌شدت از پشت به یک تانکر حامل قیر برخورد کرد. شدت این حادثه به حدی بود که راننده عراقی اتوبوس و یکی از زائران ایرانی جان خود را از دست دادند و 61نفر دیگر مصدوم شدند.
حسین درخشان، رئیس مرکز کنترل عملیات هلال احمر در کشور عراق در این ‌باره به همشهری گفت:‌ با اعلام وقوع این حادثه گروه‌های امدادی راهی محل حادثه شدند و عملیات آغاز شد. شماری از زائران از پنجره اتوبوس خود را نجات داده بودند و شمار دیگری در اتوبوس گرفتار شده بودند.
از سویی، این تصادف موجب پخش شدن قیر داغ در جاده شده بود و شماری از سرنشینان اتوبوس دچار سوختگی شده بودند. در این شرایط 61مجروح حادثه به مراکز درمانی منتقل شدند که وضعیت 15نفر از آنها چندان نگران‌کننده نیست و سایرین دچار آسیب‌هایی مثل شکستگی لگن و سر و فک شده‌اند ‌.

این خبر را به اشتراک بگذارید