• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 27 مرداد 1403
کد مطلب : 232934
+
-

اخبار کوتاه

كارگر نفت‌فروش با حقوقش مدرسه ساخت
قرار است هزار مدرسه کانکسی در راستای ایجاد محیط آموزشی استاندارد از مهرماه امسال جمع‌آوری شود. این خبری بود که حمیدرضا خانمحمدی، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور داد و گفت: کارگر نفت‌فروشی را در اصفهان داشتیم که کل سرمایه خود را برای ساخت یک مدرسه هزینه کرد؛ این موارد، روایت‌های شیرینی از مدرسه‌سازی است.
 2‌دهم درصد از مالیات بر‌ارزش افزوده باید در بودجه سنواتی لحاظ شود و برای مدرسه‌سازی‌ و مقاوم‌سازی‌ مدارس در اختیار سازمان نوسازی قرار بگیرد.

آخرین مهلت ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها
٣٠ هزار کودک ٧ ساله به پایگاه سنجش سلامت برای ثبت نام در کلاس اول مراجعه نکرده‌اند. این خبر را حجت‌الله الماسی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی داد و گفت: والدین این کودکان فرصت دارند فرزندانشان را تا 15‌شهریور به پایگاه بیاورند. او افزود: ٨١٩ مرکز ثابت در سراسر کشور داریم که در روزهای دوشنبه و چهارشنبه باز هستند و مدیر، معاون و معلمان منتظرند که اگر کودکانی جامانده‌اند، کار سنجش را انجام دهند.  الماسی افزود: دانش‌آموزان اتباع تا زمانی که به صورت قانونی کد نگیرند، امکان سنجش و ثبت‌نام فرزندشان در کلاس اول را  ندارند.

  2 میلیون و800 هزار بیمه شده جدید
بیش از 2میلیون نفر در کشور  بیمه‌تامین‌اجتماعی شده‌اند. این خبری بود که میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی داد و گفت: در دوره اخیر، خالص ورودی بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی، حدود ۲میلیون‌و۸۰۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید بوده که بیش از ۹۰هزار میلیارد تومان درآمد پایدار به این سازمان افزوده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید