• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 27 مرداد 1403
کد مطلب : 232936
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/3lAVR
+
-

یک میلیون و 572هزار زائر ایرانی در مسیر پیاده‌روی

یک میلیون و 572هزار زائر ایرانی در مسیر پیاده‌روی

7روز تا اربعین حسینی بیشتر نمانده، تاکنون یک میلیون و 572زائر، پیاده‌روی خود را آغاز کرده‌اند و حتی در مسیر برگشت هستند و بسیاری دیگر بار سفر بسته و در روزهای آینده راهی این سفر می‌شوند. اخبار اربعین را هر روز در این ستون دنبال کنید.

از مرز خسروی عازم شوید
ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) روز جمعه در هشتمین اطلاعیه خود اعلام کرد: تا ساعت۲۴ روز پنج‌شنبه 25مرداد و مصادف با دهمین روز از‌ماه صفر، تعداد ۲ میلیون و ۶۹۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، یک‌میلیون و ۵۷۲ هزار و ۵۰ نفر از زائران عازم کشور عراق شده و ۴۰۶‌هزار و ۹۰۹ نفر نیز از تاریخ پنجم ‌ماه صفر به میهن عزیزمان بازگشته‌اند. در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به آمادگی کامل مرز خسروی و پیش‌بینی وسایل حمل‌ونقل کافی از طرف عراقی، زائران عزیز عبور از این مرز را در برنامه خود قرار دهند. مرز مهران همچنان پرترددترین مرز کشور است و ۵۲ درصد زائران از این مرز تردد کرده‌اند.»

وضعیت جاده‌های منتهی به مرزهای عراق
رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد:‌پس از مرز مهران، پایانه مرزی شلمچه با ۲۷‌درصد، پایانه مرزی خسروی با ۱۰‌درصد، پایانه مرزی چذابه با 6‌درصد، پایانه مرزی تمرچین با یک درصد و پایانه مرزی باشماق با حدود یک درصد در رتبه‌های بعدی خروج زائران از کشور قرار دارند. طبق آمارها  3‌درصد از سفرها نیز به شکل هوایی انجام شده است. تیمور حسینی در‌عین‌حال از افزایش شمار ترددها و حجم تردد وسایل نقلیه در تمامی جاده‌های استان‌های مرزی اربعین، یعنی خوزستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی خبر داد و گفت:‌ در بازه زمانی اربعین امسال، یعنی از ۱۶‌مرداد‌ یا همان اول ‌ماه صفر تا روز گذشته حدود ۲۴‌میلیون تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ثبت رسیده است. در واقع می‌توان گفت که گرچه شمار زائران تغییر محسوسی نداشته، اما میزان ترددهای جاده‌ای ۱۶‌درصد افزایش داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید