• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 25 تیر 1397
کد مطلب : 23264
+
-

شهردار اسبق و شهروند مسئول

چهره روز
شهردار اسبق و شهروند مسئول

یکی از خبرنگارانی که برای مصاحبه با محمد توسلی، از فعالان سیاسی و شهردار اسبق تهران به منزل او رفته، روایت می‌کند: خانه تقریبا تاریک بود و چراغی روشن نبود. مهندس توسلی قبل از شروع گفت‌وگو از نور کم خانه عذر خواست و گفت برای صرفه‌جویی در مصرف برق در طول روز چراغ خانه را روشن نمی‌کند.
این حسن مسئولیت شهروندی شهردار اسبق تهران نشان می‌دهد. وظیفه هر شهروند ایجاب می‌کند در یکی از ضروری‌ترین و مهم‌ترین نیازهای روز جامعه ایران یعنی کاهش میزان مصرف برق پیشگام باشد؛ حتی به اندازه خاموش کردن یک چراغ در روز روشن. به واقع خانه تقریبا تاریک و روشن نکردن چراغ در روز یک نشان از روشنفکری دارد و اگر همین اندازه ما ایرانیان روشنفکر باشیم که به سهم خویش در قبال مشکلات و دغدغه‌ها و چالش‌ها مشارکت داشته باشیم، یک گام به سمت توسعه‌یافتگی گام برداشته‌ایم.

افسوس و صدافسوس که ما ایرانی‌ها در مقام اجرا مردم حرف شده‌ایم و در عمل کمتر مشارکت داریم. اینکه محمد توسلی، شهردار اسبق تهران و چهره سیاسی شناخته شده خود را در قبال کمبود برق مسئول می‌داند و چراغ خانه‌اش را در روز روشن نمی‌کند، به تنهایی کافی است تا او را چهره روز این روزهای اقتصاد ایران گرفتار بحران کمبود برق بدانیم و از رفتار مسئولانه‌اش درس بگیریم و بی‌جهت و بی‌بهانه کالایی گران همچون برق را مفت هدر ندهیم. چه اینکه ایران امروز به تغییر رفتارها نیاز دارد تا تکرار شعارها مبنی بر مصرف کمتر و اگر واقعا اعتقاد داریم صرفه‌جویی راه عبور از بحران است، پس باید در عمل رفتاری چون محمد توسلی داشته باشیم. باور کنیم همه در یک کشتی به نام ایران نشسته‌ایم و فارغ از اندیشه‌ها و مسلک‌های سیاسی و اعتقادی همه باید درباره آینده میهن، خود را مسئول بدانیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید