• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 دی 1396
کد مطلب : 2325
+
-

کافه مجلس

  نگرانیم راه ارتزاق کولبران سد شود

محسن بیگلری، نماینده مردم بانه و سقز در مجلس در گفت‌وگو با ایلنا درباره اظهارات وزیر کشور مبنی بر ممنوعیت کولبری و لزوم جایگزینی آن با بازارچه‌های مرزی و کارت پیله‌وری گفت: اینکه کولبری با‌ شأن انسانی تناقض دارد، نکته درستی است؛ ولی وزیر کشور بایستی وضعیت را روشن کند. وی ادامه داد: ما از این اظهارات نگران هستیم. متأسفانه کولبری به راه ارتزاق بسیاری از مردم مرزنشین تبدیل شده است. ترسمان از این است که به اسم کارت پیله‌وری، همین راه ارتزاق هم سد شود؛ نگرانیم که کارت پیله‌وری را یک مدت محدود اجرا کنند ولی ضمانت اجرایی نداشته باشد و آن وقت فردی که با اتکا به جسم خودش و توانایی‌های بدنی خودش، نان در می‌آورده، بی‌روزی بماند.

  حیاط خلوت مدیران 

هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به مشکلات فراوان صندوق‌های بازنشستگی و راه‌های خروج این صندوق‌ها از وضعیت بحرانی گفت: صندوق‌های بازنشستگی در کشور ما به سمت بخشی از صنایع رفته‌اند که تخصصی در آن حوزه ندارند و فارغ از این رویکرد غیرکارشناسی، متأسفانه سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی در حیطه همین صنایع نیز بیشتر به این دلیل است که فضای صنعت را به حیاط خلوت خود تبدیل کنند تا بتوانند افراد نزدیک به‌خود را به‌عنوان مدیران صنایع به‌کار بگیرند.

  ادعای برکناری مدیران نفتی بعد از کارت زرد مجلس

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به کارت زرد اخیر مجلس به بیژن زنگنه، وزیر نفت درباره طرح برندینگ در عرصه واگذاری سوخت، گفت: در واکنش به این کارت زرد، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور، تعدادی از مسئولان استانی این شرکت را برکنار کرد. به ادعای بیگی این مدیران مربوط به حوزه‌هایی بودند که نمایندگانشان از وزیر نفت سؤال کرده‌اند. علیرضابیگی مدعی شده است: علت برکناری این مدیران استانی شرکت‌پخش، قصور آنها در عدم‌تلاش کافی به‌منظور اقناع نمایندگان سؤال‌‌کننده از وزیر و کارت زرد مجلس به وی عنوان شده است. وی گفته که مدیران شرکت پخش استان‌های خراسان رضوی، یزد، اصفهان و آذربایجان شرقی از کار برکنار شدند، که البته با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، شنبه شب، حکم بازگشت مدیر آذربایجان شرقی به‌کار صادر شد.

  پیشنهاد وام یک میلیارد دلاری برای بالگردسازی

عضو کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی مجلس از پیشنهاد اعطای یک میلیارد دلار وام به صنایع بالگردسازی وزارت دفاع برای تولید بالگرد نظامی خبر داد. ابوالفضل حسن بیگی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: کشور ما امروز در زمینه خرید بالگرد تحریم است و کسی در دنیا به ما بالگرد نمی‌فروشد اما صنایع بالگردسازی وزارت دفاع با برخورداری از کارشناسانی توانمند، قابلیت‌های خوبی در این حوزه دارد.  پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی برای تقویت صنایع بالگردی، اعطای یک میلیارد دلار وام از صندوق ذخیره ارزی به این صنایع برای ساخت بالگرد نظامی است تا نیاز ارتش و سپاه بر طرف شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید