• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 21 مرداد 1403
کد مطلب : 232469
+
-

راز 47ساله قاتل سریالی فاش شد

آن سوی مرز
راز 47ساله قاتل سریالی فاش شد

47سال پس از قتل سریالی 3زن در لس‌آنجلس آمریکا، کارآگاهان با کمک دی‌ان‌ای موفق شدند عامل این جنایت را شناسایی کنند.
به گزارش همشهری به نقل از لس‌آنجلس تایمز، در سال 1977 پیدا شدن جسد 3زن جوان که همگی بر اثر خفگی به قتل رسیده بودند، پلیس لس‌آنجلس را با معمای قتل‌های سریالی روبه‌رو کرد.
یکی از قربانیان زنی به نام فریتز بود که جسدش در اتاقی در یک مهمانخانه پیدا شد. 4‌ماه بعد جسد زن دیگری به نام سانچز در مهمانخانه دیگری در این شهر پیدا شد و در آخرین روزهای زمستان همان سال جسد زنی به نام رودریگرز روی پلی در حوالی لس‌آنجلس کشف شد.
بررسی‌های پلیس نشان می‌داد که عامل همه این قتل‌ها یک نفر است چرا که هر 3 قربانی بر اثر خفگی کشته شده بودند و تمامی آنها زنانی روسپی بودند که به‌نظر می‌رسید قربانی فردی متجاوز شده‌‌اند. هر چند پلیس اطمینان داشت که تمامی این قتل‌ها توسط یک نفر صورت گرفته اما تا سال‌ها  هیچ سرنخی از قاتل به‌دست نیامد. با این حال خانواده قربانیان امیدوار بودند که با دستگیری قاتل، شاهد اجرای عدالت درباره او باشند. درحالی‌که 47سال از این قتل‌ها می‌گذشت، مدتی قبل کارآگاهان پلیس لس‌آنجلس تصمیم گرفتند بار دیگر تحقیقات در این پرونده قدیمی را از سر بگیرند. آنها دی‌ان‌ای قاتل را که در صحنه قتل‌‌ها به جا مانده بود در بانک ژنتیک آمریکا ثبت کردند و به این ترتیب نخستین سرنخ به‌دست آمد. دی‌ان‌ای ثبت شده با دی‌ان‌ای یک زندانی در کارولینای شمالی مطابقت داشت. مرد زندانی وارن لوتر الکساندر نام داشت. مردی 73ساله که به اتهام قتل یک زن در کارولینای شمالی دستگیر و زندانی شده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که الکساندر بین سال‌های 1970تا 1990راننده کامیون بوده و بارها به کالیفرنیا و لس‌آنجلس رفت‌وآمد داشته است. به این ترتیب اسرار قتل‌های سریالی لس‌آنجلس بعد از 47سال رازگشایی شد و این مرد از زندان کارولینای شمالی به کالیفرنیا منتقل شد تا درباره قتل‌های سریالی از او تحقیق شود. پلیس عقیده دارد که الکساندر نه‌تنها قاتل 3زن در لس‌آنجلس است، بلکه احتمالا قتل‌های دیگری در سایر ایالات آمریکا نیز مرتکب شده و حالا تحقیقات درباره جنایات او ادامه دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید