• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 21 مرداد 1403
کد مطلب : 232403
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lO3YJ
+
-

آخرین بار کی سحر را دیدی؟

فیلم
آخرین بار کی سحر را دیدی؟

فیلم «آخرین بار کی سحر را دیدی» با گم شدن دختری جوان به نام سحر آغاز می‌شود. مادر او وارد کلانتری شده و گزارش گم شدن دخترش را می‌دهد. دختر جوان شب قبل به خانه برنگشته و چون چنین چیزی از او سابقه نداشته مادرش تصمیم می‌گیرد ماجرا را به پلیس گزارش دهد. سحر دختری بلندپرواز و مطلقه است که به‌دلیل نوع پوشش و آرایش و ارتباطاتش در محله پشت سرش حرف زیاد است. از سوی دیگر پدر سحر یعنی پرویز (با بازی سیامک صفری) یک راننده کامیون با افکار سنتی است که اگر بفهمد دخترش به خانه برنگشته، دمار از روزگارش در می‌آورد.
در این هنگام با یافتن جنازه‌ای در بزرگراه نیایش، پلیس تصور می‌کند که ممکن است این جنازه متعلق به سحر باشد اما با شناسایی جسد مشخص می‌شود که متعلق به دختر دیگری است. سرگرد سمیعی (با بازی فریبرز عرب‌نیا) هر دو پرونده را در دست می‌گیرد و تصمیم می‌گیرد هم راز قتل دختر کنار بزرگراه را کشف کند و هم بفهمد سحر کجاست و آخرین بار چه‌کسی سحر را دیده است.
«آخرین بار کی سحر را دیدی» در بطن داستان به این پرسش می‌پردازدکه آیا قانون و مجری آن می‌توانند مردم را نجات دهند یا نه، در این فیلم نقص‌های قانونی نشان داده می‌شود و قوانین نانوشته شده در حرف‌های مردم و سنت‌ها نیز در کنار قانون وارد داستان فیلم شده‌اند.
این فیلم ساخته فرزاد موتمن، قرار است فیلمی پلیسی- معمایی باشد. او سعی کرده تا با پیاده‌سازی‌ عناصر چنین فیلم‌هایی، یک اثر پلیسی ایرانی تحویل تماشاگر بدهد. در این فیلم تلاش شده تا شخصیت سرگرد فیلم تیپی خاص داشته باشد و یک شخصیت نابغه و مرموز از او در بیاورد که خلقیات خاص نوابغ را هم دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید