• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 18 مرداد 1403
کد مطلب : 232250
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oY1NK
+
-

شاخ غول شکست

بارسلونا هم بازیکن خرید؛ بازگشت دنی اولمو پس از 10سال

شاخ غول شکست

بارسلونا سرانجام توانست نخستین خرید تابستان را انجام دهد؛ دنی اولمو که محصول خود لاماسیا و باشگاه است، پس از 10سال به باشگاه برگشت. هافبک 26ساله لایپزیش قراردادی 6ساله با بارسا بست و تا سال2030 در این تیم می‌ماند. این قرارداد 55میلیون یورو ثابت + 7میلیون یورو پاداش ارزش دارد. اولمو که یک بازیکن چندپسته است و می‌تواند در همه پست‌های هجومی و هافبک بازی کند، یکی از ستارگان درخشان اسپانیا در یورو بود.
دکو که به‌عنوان مدیر ورزشی بارسا در خرید آردا گولر، نیکو ویلیامز و... ناکام مانده بود، بالاخره یک کار مثبت انجام داد. البته او فصل پیش هم موفق شده بود ژائو کانسلو و ژائو فلیکس، 2بازیکن پرتغالی را قرضی به بارسا بیاورد. میگل، پدر دنی اولمو برای تلاش دکو در بازگرداندن این بازیکن به بارسا از لو تشکر کرد. گفته می‌شود بارسلونا برای این انتقال بزرگ، رقبایی چون بایرن‌مونیخ، منچسترسیتی و لیورپول را کنار زده است. حالا فقط مانده تست‌های پزشکی و قرارداد رسمی. نکته نگران‌کننده برای هواداران این است که بازیکن اسپانیایی زیاد مصدوم می‌شود.
دنی اولمو در 3فصل اخیر ۲۹۰روز را به‌دلیل آسیب‌دیدگی در تمرینات لایپزیش غایب بوده و ۶۹بازی را از دست داده است. ستاره اسپانیایی در فصل گذشته ۳بار دچار مصدومیت شد و بیش از ۱۰۰روز مصدوم بود. او فصل پیش 29بازی را به‌دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد و فقط 2بازی بیشتر از پدری همیشه مصدوم انجام داد. مصدومیت‌های اولمو بسیار متنوع بود؛ مصدومیت عضلانی، زانو، پارگی فیبر عضله، پارگی رباط داخلی زانو، کرونا و حتی سرماخوردگی!
اولمو روز دوشنبه و در دیدار با موناکو در جام خوان گمپر، نخستین بازی را برای بارسلونا انجام می‌دهد. قبل از اینکه بازی شروع شود، هواداران در استادیوم مونتجوئیک به او خوشامد می‌‌گویند. اولمو نخستین بازی رسمی‌اش برای بارسا را هم روز 17آگوست و مقابل والنسیا انجام می‌دهد. اولمو یک بازیکن چند‌پسته است و اگر مصدوم نشود، می‌تواند در همه جاهای خالی ترکیب مفید باشد.
   اگر آنسو فاتی که در بازگشت از برایتون باز هم مصدوم شده، قرضی به تیمی دیگر برود یا فروخته شود، پیراهن شماره10 او به اولمو می‌رسد. قرارداد فاتی با بارسا تا ژوئن‌2030 اعتبار دارد.
   با خرید اولمو عصبانیت هواداران هم بابت شکست در جذب نیکو ویلیامز فروکش می‌کند و بارسا احتمالا سراغ خرید کیه‌زا از یوونتوس نمی‌رود، چون هم پولی در بساط نیست و هم در خط حمله و وینگر ترافیک شدیدی در تیم وجود دارد. غیر از اولمو بازیکنانی مثل یامال، فران تورس، ژائو فلیکس، رافینیا، فاتی، لواندوفسکی، روکه، هکتور، اولمو و... در خط حمله حضور دارند و احتمالا 3-2نفر از آنها تا پایان آگوست از بارسا جدا می‌شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید