• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 17 مرداد 1403
کد مطلب : 232135
+
-

ترس اسرائیل از سایه ارتش سوریه

رژیم صهیونیستی نه‌تنها از جبهه لبنان آسیب‌پذیر است، بلکه صهیونیست‌‎ها نگران آن هستند که در صورت وقوع یک جنگ تمام‌عیار، جبهه‌های مختلف جنگ و حملات نظامی از دیگر جبهه‌ها نیز علیه آنها فعال شود. در این میان، نگاه نگران صهیونیست‌ها به مرزهای سوریه باعث افزایش ترس آنها از گشوده شدن جبهه جنگ از سوریه همزمان با درگیری در لبنان شده است. در همین زمینه، وبگاه عبری وای‌نت در گزارشی اعلام کرده است که ارتش سوریه در حال تجهیز مجدد و تلاش برای فعالیت با منابع در اختیار خود است.
در این گزارش گفته شده است که ارتش سوریه از نظر قدرت نظامی خیلی کمتر از ارتش اسرائیل نیست و 2ارتش از نظر سطح قدرت چندان تفاوت زیادی با هم ندارند. براساس گزارش وب‌سایت GlobalFirepower، ارتش سوریه در بین 145کشور در رتبه60 قرار دارد. تا قبل از جنگ داخلی در سوریه نیز مردان 18تا 42ساله باید حداکثر 30‌ماه خدمت اجباری در ارتش انجام می‌‌دادند و اکنون قانون خدمت اجباری در ارتش سوریه کمی در مقایسه با گذشته تعدیل شده است.
از سوی دیگر، بشار اسد به‌شدت در بازسازی ارتش سوریه طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری کرده است. وای‌نت همچنین می‌افزاید که مسکو با درک اینکه حفظ اسد در قدرت مستلزم تقویت ارتش و نیروهای نظامی است در سال‌های گذشته کمک قابل توجهی برای تجهیز ارتش سوریه کرده و به سازماندهی مجدد واحدهای نظامی و ادغام شبه‌نظامیان تشکیل‌شده در طول جنگ داخلی در ارتش مبادرت کرده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید