• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 17 مرداد 1403
کد مطلب : 232134
+
-

رد پای صهیونیستی در آتش انگلیس

تبعات سال‌ها بی‌توجهی دولت انگلیس به تهدید اسلام‌هراسی، دامن‌ لندن را گرفت

گزارش1
رد پای صهیونیستی در آتش انگلیس

بهاره محبی-روزنامه‌نگار

شهرهای مختلف انگلیس و ایرلند شمالی شاهد موج گسترده‎ای از اعتراض‌های خشونت‎آمیز ضد‌مهاجرتی هستند. معترضان که اغلب از گروه‌های راست افراطی هستند علاوه بر حمله به فروشگاه‌ها و مراکز خرید، مساجد و دیگر ساختمان‌های مذهبی مسلمانان را هم هدف قرار داده‌اند.
آخرین شورش گسترده در انگلیس در سال ۲۰۱۱ و در پی کشته شدن یک مرد سیاهپوست در لندن اتفاق افتاده بود. این بار اما آنچه جرقه شورش‌ها را روشن کرده است، قتل 3 کودک 6تا 9ساله به‌دست یک مهاجر نسل دومی بود؛ واقعه‌ای که اگرچه پلیس در همان ساعات نخست تأکید کرده عامل آن مسلمان نبوده است اما گروه‌های راست افراطی با انتشار اطلاعات نادرست، مسلمانان را به‌دست داشتن در آن متهم کردند. برخی منابع خبری از ارتباط نزدیک چهره‌های شاخص راست افراطی و رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند.
گفته شده دولت انگلیس در واکنش به بازداشت 400نفر در جریان خشونت‌های خیابانی جلسه اضطراری کبری برگزار کرده است.
برگزاری جلسه کبری توسط کابینه پس از آن تأیید شد که کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر این کشور، ضمن محکوم کردن حمله به هتل محل اسکان پناهجویان گفت که با این ناآرامی‌ها با حداکثر توان قانونی مقابله خواهد کرد. روزنامه انگلیسی اینديپندنت نوشته: اکسل موگانوا روداکوبانا ۱۷ساله که در کاردیف متولد شده و در نزدیکی شهر ساوت پورت زندگی می‎کرد، متهم به حمله است اما اطلاعات نادرستی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه نام مظنون به قتل «علی الشکاتی» است؛ پناهجوی مسلمانی که در سال ۲۰۲۳ با قایق به انگلیس رسیده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید